رشد ۶۰ درصدی توسعه زنجیره‌های تولید طیور در خراسان رضوی

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی خراسان رضوی از رشد ۶۰ درصدی توسعه زنجیره‌های تولید طیور در استان خبر داد.

حسن رستمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی سال جاری تعداد زنجیره‌های تولید طیور از پنج زنجیره یکپارچه به هشت زنجیره یکپارچه رسیده که در این راستا توان پوشش جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه، ظرفیت ذخیره‌سازی استراتژیک در بخش خصوصی ۴۰۰۰ تن و توان صادرات افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ درصد تولید گوشت مرغ و ۱۰ درصد تولید تخم مرغ استان در قالب زنجیره تولید صورت می‌گیرد، افزود: وجود ۱۴۸۴ واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۳۱ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۱۱ قطعه با توان تولید ۲۴۹ هزار تن گوشت مرغ در سال از جمله ظرفیت‌های خراسان رضوی به شمار می‌رود.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: جایگاه خراسان رضوی با رشد ۲۰ درصدی تولید مرغ ارتقا یافته و از رتبه ۵ در سال ۱۳۹۹ به رتبه ۴ در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

رستمی با اشاره به رشد ۱۴.۵ درصدی ظرفیت پرورش و فعالسازی واحدهای تولید تخم مرغ استان و ایجاد ۱۶۵ شغل مستقیم جدید در این حوزه خاطرنشان کرد: خراسان رضوی با وجود ۲۵۷ واحد پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت ۱۲ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۳۸۶ قطعه با توان تولید ۱۸۳ هزار و ۸۷۳ تن تخم مرغ، رتبه ۲ کشور در این زمینه را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *