تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۶۶ درصد واحدهای پرورش طیور کشور

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: ۶۶ درصد واحدهای پرورش طیور کشور دارای بیمه هستند.

علیرضا آل‌امین در نشست با مدیران عامل نمایندگی‌های بیمه کشاورزی، ارزیابان خسارت و کارگزاران صدور بیمه در استان زنجان، اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای در دولت قبل در صدد خصوصی کردن صندوق بیمه کشاورزی بودند که این ایده درستی نبوده است و در هیچ جای دنیا بیمه کشاورزی خصوصی نیست.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی حامی امنیت غذایی و تامین کالاهای اساسی است، اضافه کرد: در زمان حاضر اکثر مسئولان به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی رسیده‌اند و امیدواریم با تلاش‌هایی که در حال انجام است، پوشش بیمه محصولات کشاورزی روند رو به رشد داشته باشد. 

آل‌امین به لزوم امهال وام‌های کشاورزی به شرط داشتن بیمه اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع در واقع تصمیم مصرف تسهیلات در بخش کشاورزی هم است و مانع از انحراف در مصرف وام‌ها می‌شود.  

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با بیان اینکه زنجان در حوزه کشاورزی از لحاظ تنوع محصولات، استان بی‌نظیری است، تشریح کرد: متاسفانه در انعکاس این ظرفیت، ضعیف عمل شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجباری بودن بیمه طیور در کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این اجبار از جهت اهمیتی است که حاکمیت برای امنیت غذایی قائل است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *