بیش از ۵۲ تُن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در کهگیلویه وبویراحمد کشف شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای هفته دولت پارسال تاکنون ۵۲ تُن و ۲۱۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

دکتر سید مختار رجایی فر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۹۵ هزار و ۹۳۵ مورد بازدید بهداشتی از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط اکیپ‌های نظارتی در کهگیلویه و بویراحمد انجام و ۱۴ هزار و ۵۴۹ مورد موارد تخلف نیز ثبت شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یک سال گذشته تاکنون همچنین ۳۲۸ پرونده عرضه فرآورده‌های خام غیربهداشتی به مراجع قضایی استان ارسال شد.

رجایی فر اضافه کرد: به منظور اطمینان بخشی به شهروندان در خصوص استحصال محصولات کشتارگاه‌های طیور، روزانه کارشناسان ناظر بخش دولتی به سه کشتارگاه صنعتی طیور استان اعزام تا در کنار کارشناسان مسئول فنی این واحدها، نظارت‌های بهداشتی را افزایش دهند.

وی یادآور شد: شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی می‌توانند در صورت هرگونه ابهام و یا مشاهده تخلف مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

واکسیناسیون دام و طیور

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دامپزشکی استان از یک سال گذشته تاکنون ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر راس دام را برای مقابله با بیماری های مختلف واکسینه کرده است.

رجائی فر افزود: این تعداد واکسن از هفته دولت پارسال تاکنون با استفاده از توان بخش های دولتی و خصوصی بر علیه بیماری های واگیر و غیرواگیر دامی شامل تب برفکی ، تب سه روزه ، لامپی اسکین ، آبله گوسفند و بز، طاعون نشخوار کنندگان کوچک انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمدلیه با اشاره به اینکه بطور میانگین ۵۰ درصد از عوامل بیماریزای موجود در طبیعت بین انسان و حیوان مشترک است که این اداره کل بر اساس اهداف و ماموریت های سازمانی خود ، وظیفه پایش آنان را بر عهده دارد تاکید کرد: یکسال گذشته تاکنون ۶ میلیون و ۳۰۰ قطعه بومی و صنعتی برعلیه بیماری هایی مانند برونشیت،نیوکاسل،گامبرو و آنفولانزا واکسناسیون قرار گرفته است.

وی بیان کرد : در دولت سیزدهم قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی پایه ریزی شده که ارائه خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی را بی منت در مناطق محروم و کم برخودارروستایی و عشایری ارائه می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *