با گرانفروشی گوشت قرمز در کرمانشاه برخورد می‌شود

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با گرانفروشی گوشت قرمز در کرمانشاه برخورد می‌شود.

علی چاله چاله در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح مقابله با گرانفروشی گوشت قرمز، گفت: طرح برخورد با گرانفروشی گوشت قرمز به صورت ویژه و همزمان با سراسر کشور در برنامه استان قرار گرفته و برای نظارت بر بازار عرضه گوشت قرمز بازرسی‌ها را تشدید کرده‌ایم. 

چاله چاله با بیان اینکه با گرانفروشی گوشت قرمز  برخورد می شود، گفت: هم اکنون قیمت مصوب گوشت قرمز گوسفندی مخلوط به ازای هر کیلوگرم 270 هزار تومان و برای گوساله بین 255 تا 260 هزار تومان است و با افرادی که بالاتر از این نرخ‌ها گوشت قرمز عرضه کنند، برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توضیح داد: هزینه های پاک کردن، جداکردن استخوان و یا قطعه کردن گوشت به دلخواه مشتری به هزینه تمام شده فروش گوشت در قصابی‌ها اضافه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای عرضه گوشت قرمز با قیمت مناسب در کرمانشاه، گفت: در تلاشیم در پی دستور استاندار مبنی بر ایجاد مراکز عرضه گوشت گوسفند با قیمت مناسب در کرمانشاه، با همکاری شهرداری، اتاق اصناف و دیگر نهادها نسبت به ایجاد مراکز عرضه مستقیم گوشت قرمز در استان اقدام کنیم.

چاله چاله همچنین با اشاره به عرضه بدون محدودیت گوشت قرمز گرم و منجمد در استان برای تنظیم بازار گوشت قرمز، گفت: با پیگیری انجام گرفته در صورتی که واردات گوشت قرمز به کشور داشته باشیم، استان کرمانشاه از استانهای اولویت دار برای عرضه گوشت قرمز وارداتی خواهد بود.

وی در ادامه اشاره ای هم به افزایش قیمت گوشت قرمز داشت و افزود: افزایش قیمت گوشت قرمز خاص کرمانشاه نبوده و یک موضوع کشوری است.

چاله چاله با اشاره به افزایش قیمت شدید هزینه نگهداری دام بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از ارز ترجیحی به نهاده‌های مورد نیاز صنعت دام و طیور اختصاص پیدا می‌کرد و از طرفی 70 درصد هزینه پرورش دام هم به بخش خوراک دام اختصاص دارد، لذا افزایش قیمت دام زنده و به دنبال آن افزایش قیمت گوشت قرمز دور از انتظار نبود.

وی با اشاره به اقدام دامداران به فروش دام‌های داشتی برای کوچک کردن گله‌هایشان در پی افزایش هزینه نگهداری در ماه‌های گذشته، گفت: این موضوع نیز بر محدودیت‌های ایجاد شده برای تامین دام زنده و گوشت قرمز مورد نیاز و نهایتا افزایش قیمت‌ها تاثیر داشته است.

چاله چاله در پاسخ به اینکه آیا قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه گرانتر از دیگر استان‌ها است نیز گفت: به شخصه به همدان رفتم تا موضوع اختلاف قیمت احتمالی گوشت قرمز در کرمانشاه با این استان را بررسی کنم که به این نتیجه رسیدم که میانگین قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه با این استان در یک حد است.

چاله چاله افزود: یکی از دلایل ارزان بودن گوشت قرمز در برخی استانها این است که گاها دام هایی مثل میش پیر که عملا دام حذفی محسوب می‌شود و در کرمانشاه اجازه عرضه به صورت گوشت قرمز را پیدا نمی‌کند، با قیمت‌های پایین عرضه می شود، وگرنه میانگین قیمت گوشت قرمز در همه استانها تقریبا در یک محدوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *