۱۳۰ پرونده تخلفاتی کشتار دام و طیور در لرستان تشکیل شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: امسال ۱۳۰ پرونده تخلفاتی کشتار غیرمجاز دام و طیور در استان تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده است.

به گزارش ایرنا “مصطفی زبردست” روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین عامل در برخورد و پیشگیری از کشتار غیرمجاز دام و طیور فرهنگسازی در این عرصه است ، اظهار کرد: در آستانه شب یلدا سرانه مصرف فرآورده های خام دامی در استان افزایش می یابد که در راستای افزایش سطح کیفیت فرآورده های خام دامی ۲۹ تیم گشت و بازرسی به منظور نظارت بر عرضه مواد خام گوشتی نظارت می کنند.

وی افزود: این نظارت ها شامل کشتارگاه ها، میادین عرضه دام، قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها، مراکز بسته بندی و عرضه گوشت و مرغ انجام می شود تا بازار فروش، سلامت بهداشتی داشته باشد.

زبردست با بیان اینکه تلاش می شود در آستانه شب یلدا فرآورده خام دامی سالم در دسترس مردم قرار گیرد، ادامه داد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی در مراکز عرضه محصولات گوشتی، مراتب را به دامپزشکی اطلاع دهند تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در طول سال نظارت ها بر بازار عرضه مواد خام دامی بصورت مستمر انجام می شود گفت: به منظور تشدید نظارت ها در شب یلدا سطح شهرستان خرم آباد به ۹ مسیر تقسیم شده است و نظارت ها بصورت جدی در سطح این شهرستان از روز گذشته آغاز شده است.

وی افزود: امسال در نظارت های شب عید و ماه مبار رمضان بیش از پنج هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان کشف و ضبط شده است

عرضه مرغ سایز در اولویت پرورش مرغ لرستان قرار می گیرد

زبردست با اشاره به تغییرات فنی در بحث نهاده های دامی و تولید مرغ سایز در این حوزه گفت: تلاش می شود که با توجه فواید مصرف مرغ سایز در این حوزه فرهنگسازی های لازم شود و مرغ سایز روانه بازار مصرف شود.

وی ادامه داد: مدت زمان پرورش مرغ سایز، ۳۵ تا ۴۰ روز است و وزن آماده مصرف مرغ سایز یک کیلو و ۴۰۰ گرم تا ۲ کیلوگرم است و در این راستا باید فرهنگ مصرف مرغ تغییر کند تا مرغ های با وزن بیشتر با تقاضای کمتر مواجه شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس مستندات علمی و شاخص های فرآوده های خام دامی مدت پرورش مرغ با وزن بالا بیشتر است اظهار داشت: مرغ هایی که در زمان بیشتری پرورش یابند در بافت های چربی اندرونه آنتی بیوتیک بیشتری وجود دارد و سلامت مصرف کننده را تهدید می کند.

زبردست ادامه داد: یکی از الزامات مورد نظر کشورهای مقصد مرغ پرورشی، مرغ با اندازه و سایز نرمال است که مرغداری ها در این راستا باید به سمت اصلاح الگوی پرورش طیور حرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *