۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش دام و طیور چهارمحال و بختیاری انجام شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریالی در بخش تامین گوشت سفید و قرمز و دام و طور، مهمترین رهاورد انقلاب اسلامی در بخش تامین امنیت غذایی در این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین برزگر روز چهارشنبه در گردهمایی جامعه اصناف و بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۲۲۰ مرغ‌داری در استان افزود: از این میزان سرمایه‌گذاری در استان ۵۰ هزار میلیارد ریال مربوط به گوشت سفید است.

وی نیاز روزانه استان به گوشت سفید را ۶۰ تن اعلام کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر ظرفیت تولید گوشت سفید استان نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در صنعت پرورش گوشت یک‌هزار و ۱۰۰ واحد دامداری صنعتی در استان راه‌اندازی شده است.

وی نیاز چهارمحال و بختیاری به گوشت قرمز را ۱۲هزار تن عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر روزانه ۳۳ تن گوشت در استان مصرف می‌شود.

برزگر با اشاره به افزایش دام‌های شیری از ۱۰ هزار به ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار راس و وجود ۲ میلیون راس دام سبک گوسفندی در چهارمحال و بختیاری افزود:هم‌اکنون ۲.۵برابر سرانه کشور لبنیات و گوشت قرمز در این استان تولید می‌شود.

به گفته رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، با وجود ثابت بودن اراضی کشاورزی و کاهش آب اما با توجه به ساختار مردمی و نفوذ دانش در بخش کشاورزی میزان تولیدات کشاورزی استان از ۳۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری طی سه دهه گذشته گفت: با این میزان سرمایه گذاری امروز۴۳ تا ۴۵ درصد اقتصاد استان وابسته به بخش کشاورزی است.

برزگر ادامه داد: در مدت ۴۵ سال گذشته جمهوری اسلامی فرصت‌های خوبی برای حضور ساختارهای غیر دولتی در بخش توسعه صنایع، بازار و ساختارهای غیر دولتی فراهم کرده است.

وی ایجاد صنف‌ها و اتحادیه‌ها و برچیده شدن نظام ارباب رعیتی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در جنگ اقتصادی تمام عیاری که دشمن علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته است، دشمن در تلاش برای افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدها به طرق مختلف است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امنیت غذایی یکی از ارکان مهم هر کشور به شمار می‌رود و با توجه به سیاست‌های طراحی شده برای رسیدن به اقتدار غذایی در کشور تلاش می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است، از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *