۱۴۶۰ تُن گوشت برای تنظیم بازار آذربایجان غربی ذخیره سازی شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور خبر های عمومی

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۴۶۰ تُن گوشت شامل ۱۵۰ تُن گوشت قرمز منجمد و مابقی گوشت مرغ برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان در این استان ذخیره سازی شد.

خسرو شهبازی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آذربایجان غربی در زمستان امسال در جوجه ریزی اُفت تولید نداشت، افزود: در کل سال ۱۰ درصد کاهش جوجه ریزی در استان ثبت شد البته با داشتن هفت زنجیره طیور یکی از قطب‌های مهم تولید گوشت مرغ در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه برنج و کالاهای اساسی در استان به اندازه کافی برای ایام ماه مبارک و نوروز تامین و ذخیره سازی شده است، اضافه کرد: در انبارهای استانی یک هزار و ۸۰۰ تُن برنج ذخیره شده و در تعاونی‌های رفاه هم طبق هماهنگی‌های انجام شده برنج به اندازه کافی موجود است.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در بحث شکر نیز ۲ هزار و ۷۰۰ تُن موجودی داریم و مشکلی از این بابت وجود ندارد علاوه بر میزان موجود درخواست کردیم تا یک هزار تُن سهمیه بیشتر به استان تخصیص یابد.
شهبازی با اشاره به اینکه روغن هم بیش از ۶ هزار و ۳۷۶ تُن ذخیره سازی شده است، اظهار کرد: طبق برآورد کارشناسان و براساس مصرف استان، کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
وی درباره ذخیره سازی نهاده‌های دامی هم گفت: در بحث ذرت ۸۸ هزار تُن، جو ۶۸ هزار تُن و کنجاله سویا چهار هزار و ۷۰۰ تُن ذخیره سازی شده و به دستور وزیر جهاد کشاورزی به صورت تدریجی این کالاها آزادسازی و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.
شهبازی با بیان اینکه سهمیه جدیدی از بابت کالاهای اساسی به استان به میزان ۴۱۰ تُن مرغ، گوشت منجمد گوساله ۴۱ تُن، برنج ۳۲۸ تُن و شکر ۴۱۰ تُن اختصاص یافته است، یادآور شد: این کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه، توزیع خواهد شد.

سرپرست سازمان جهاد آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها بربازار عرضه و توزیع تشدید می‌شود، تاکید کرد: ۳۰ درصد پرسنل جهاد کشاورزی استان باید در اختیار معاونت بازرگانی باشند تا نظارت دقیقی بر بازار صورت گیرد و قیمت‌ها افزایش پیدا نکند.
وی با اشاره به اینکه در بحث تامین نان در ایام عید مشکلی نداریم، افزود: فقط در روز اول عید نانوایی‌ها تعطیل هستند ولی روز ۲۹ اسفند باید ۲ شیفت کار کنند تا شهروندان کمبودی در سفره خود احساس نکنند.
شهبازی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی قطب تولید سیب کشور است، ادامه داد: در تنظیم بازار شب عید از این بابت مشکلی نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار تُن سیب در انبارهای آذربایجان غربی باقی مانده است، اظهار کرد: این میزان سیب درختی نیاز کشور را تامین می‌کند و مقرر شده تا سیب استان تهران و سایر استان‌ها در ایام پیش رو توسط این استان تامین شود.
سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: مقرر شده تا ما مجوز صادرات به صادرکنندگان بدهیم و در ازای آن صادر کنندگان نیز در قبال سودی که از صادرات سیب دارند، این میوه را به قیمت کمتری در بازارهای داخلی عرضه کنند.
وی با اشاره به اینکه قیمت سیب هم اکنون در بازارهای داخل متعادل است، اضافه کرد: با تدابیر بکار گرفته شده توسط مسوولان استانی، صادرات این محصول مدیریت و مقداری هم از حجم محصول ذخیره سازی شده در انبارهای استانی کاسته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *