پرداخت ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک کشاورزی در حوزه دام و طیور

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام خبر های طیور

 مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به موضوع هدفمندسازی یارانه ها،‌ گفت: این بانک تاکنون ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه دام و طیور پرداخت کرده تا بخشی از فشار ناشی از افزایش قیمت نهاده ها را که براثر آزادسازی قیمت ها و حذف ارز ۴۲ هزار ریالی بود را جبران کند.

فرشید فرخ نژاد روز یکشنبه و در حاشیه سفر خود به استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا،‌ تصریح کرد: بانک کشاورزی در خصوص استمهال هم متناسب با شرایط تعیین شده توسط قانونگذار با مشتریان خود همراهی لازم را به عمل می آورد و در بحث عملیات ارزی هم خوشبختانه توانستیم در سال جاری نسبت به سال گذشته سهم بازار خود را ۲ برابر کنیم.

وی به میزان پرداختی بانک کشاورزی در بخش خرید تضمینی گندم،‌ اظهار کرد: در این رابطه که بخشی از تکالیف بر عهده بانک کشاورزی بود، امسال ۲۰۰ هزار میلیارد ریال خرید تضمینی گندم برعهده این بانک گذاشته شد که ۱۵۰ هزار میلیارد ریال آن طی ماه های خرداد و تیر به انجام رسید و مابقی آن نیز هفته گذشته محقق شد و در حال حاضر نیز ۱۰۰ درصد تکالیف این بانک به انجام رسیده است.

به گفته وی، در استان قزوین هم میزان پرداختی بانک کشاورزی بابت خرید تضمینی گندم ۱۸۰ هزار میلیارد ریال بود که تاکنون ۷۰ درصد آن محقق شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی کشور با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات بانکی در استان قزوین، تصریح کرد: ۳۷۰ هزار میلیارد ریال نیز در این استان از سوی بانک کشاورزی تسهیلات پرداخت شده و در حوزه هدفمند سازی یارانه ها هم خوشبختانه این بانک فعال بوده و توانسته به جامعه هدف خود خدمت کند.

پرداخت یک هزار و ۸۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته

فرخ نژاد با اشاره به پرداخت یک هزار و ۸۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان طی سال گذشته، افزود: این میزان پرداخت در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک هزار و ۸۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی یادآور شد: میزان پرداخت تسهیلات سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد ۷۵ درصدی روبرو بود و امسال نیز بانک کشاورزی قصد دارد تا پرداخت تسهیلات خود را متناسب با سیاست های بانک مرکزی و تجهیز منابع بانکی ادامه دهد.

فرخ نژاد، مهمترین برنامه بانک کشاورزی در سال جاری را ایجاد تعادل در منابع، مصارف و افزایش سهم بازار از طریق استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم با مجموعه این اقدامات بتوانیم فرآیند انجام فعالیت ها را هر چه بیشتر نسبت به گذشته تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۶۰ هزار فقره تسهیلات در کل کشور پرداخت شد که نزدیک به ۹۰۰ هزار فقره آن شامل تسهیلات خرد و به میزان کمتر از ۲ میلیارد ریال بود و امسال نیز تلاش داریم تا با معرفی دو اپلیکیشن “باران” و “آسان” پرداخت تسهیلات به جامعه هدف خود را آسان تر کنیم تا با حداقل مراجعه به بانک متقاضیان بتوانند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف بانک کشاورزی کمک به سطح افزایش تولید در بخش کشاورزی و حفظ امنیت غذایی جامعه متناسب با امکانات دریافتی از سوی دولت و همچنین سهم بازاری است که می تواند از مشتریان کسب کند و در خدمت جامعه کشاورزان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *