حدود ۲ تن گوشت و آلایش‌های غیرقابل مصرف در کرمانشاه معدوم شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: یک تن و ۹۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف در سطح این شهرستان جمع‌آوری و معدوم شد.

دکتر تورج کرمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، کشتارگاه ها و مراکز عرضه نموده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش های غیربهداشتی طی بیش از ۵۰۰ مورد بازدید در بهمن ماه جاری از سطح این مراکز جمع آوری و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و طی ۲ مرحله معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: در مرحله نخست بیش از ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش غیر بهداشتی پس از جمع آوری معدوم و سه پرونده قضایی نیز برای متخلفان آن تشکیل شد.

دکتر کرمیان یادآور شد: در مرحله دوم نیز بیش از هزار و ۱۰۰ کیلوگرم گوشت و آلایش غیر قابل مصرف در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج گردید.

وی با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، افزود: از شهروندان تقاضا می شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.

دکتر کرمیان گفت: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در حال حاضر دارای بیش از سه میلیون راس واحد دام سبک و ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار راس دام سنگین است که بیشتر آنها به صورت سنتی است.

این استان همچنین ۲۱ کشتارگاه شامل سه کشتارگاه صنعتی دام ( ۲ کشتارگاه در شهر کرمانشاه و یک کشتارگاه در شهرستان کنگاور) ، هفت کشتارگاه صنعتی طیور و ۱۱ کشتارگاه سنتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *