بهداشت محصولات استحصالی در کشتارگاه‌های طیور زنجان با جدیت رصد می‌شود

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور خبر های عمومی

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: گشت های مشترک این اداره با همراهی و همکاری سازمانهای متولی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و در این زمینه دامپزشکی زنجان از تمامی ظرفیت‌های خود برای بالا نگهداشتن سطح بهداشتی محصولات استحصالی در کشتارگاههای طیور استفاده می‌کند.

محمدباقر حاج کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقش کشتارگاه های طیور در بهداشت عمومی، کنترل و پیشگیری از انتشار بیماری های طیور بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: در این راستا ضروری است، ورود کنترل شده مرغ زنده، ضدعفونی خودروهای حمل، کشتار و همچنین رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول ادامه داد: به منظور بازرسی واحدهای عرضه موادخام دامی کشیک‌های سیار و ثابت در نظر گرفته‌ شده است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی زنجان، در راستای ارتقاء کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی به مصرف کننده و حفظ سلامت عمومی مردم اجرای طرح های نظارتی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گشت های مشترک همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: حفظ سلامت فرآورده های خام دامی یکی از مهم‌ترین اولویت های کاری دامپزشکی و عرضه فرآورده های ناسالم خط قرمز دامپزشکی است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، از شهروندان خواست به منظور ارتقاء سطح سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی درصورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه، کشتارگاه‌ها، سردخانه‌های نگهداری مواد خام دامی، مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی به اداره دامپزشکی استان زنجان اطلاع داده تا اقدامات و بررسی‌های لازم انجام شود.

وی یادآور شد: طی ۲ ماه گذشته بازرسان اداره کل دامپزشکی، استانداری، پلیس امنیت اقتصادی، اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در بازدیدهای مشترک و سرزده از کشتارگاه های طیور استان از نزدیک بر فرایند تولید مرغ از زمان ورود محموله های مرغ زنده، کشتار، بسته بندی، نگهداری در سردخانه و در نهایت حمل بهداشتی مرغ های کشتار روز بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *