برنامه‌ریزی مسئولان خراسان شمالی برای تامین گوشت مرغ لازم برای شب عید

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از جوجه ریزی یک میلیون قطعه ای برای تامین گوشت مرغ شب عید خبر داد.

علیرضا صادق در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه جوجه ریزی این میزان از بهمن ماه سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: گوشت مرغ تولیدی این میزان از جوجه ریزی از ۱۵ اسفندماه وارد بازار شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این میزان از جوجه ریزی، حدود یک هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ را در استان تامین خواهد کرد.

صادق افزود: علاوه بر آن در حال حاضر در کنار گوشت مرغ گرم، گوشت مرغ منجمد نیز در حال توزیع است و تا زمان مذکور توزیع آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین توسط اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ۱۷۰ تا ۱۸۰ تن گوشت مرغ قطعه بندی شده که در صورت نیاز، به بازار تزریق خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: میزان گوشت مرغ تولیدی کفاف بازار را خواهد داد و با کمبود مواجه نخواهیم شد.

وی تاکید کرد: در صورت نیاز بیشتر به این نوع از گوشت، با واحدهای تولیدی خارج از استان نیز هماهنگی های لازم به عمل می آید و از آنجا واردات گوشت انجام می شود.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: ۱۱۴ واحد مرغداری در این استان با ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۱۷۵ هزار قطعه در هر دوره وجود دارد که تعداد ۱۰۸ واحد با ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰ هزار قطعه در هر دوره فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *