ایلام در شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام شرایط مناسبی ندارد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایلام در بحث تامین گوشت سالم و بهداشتی با مخاطره مواجه است و شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام در این استان بالاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم روز شنبه در نشست امنیت غذایی استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام در برخی بیماری های مشترک میان دام و انسان رتبه اول را دارد که این یک هشدار جدی است.

وی افزود: بیش از هزار بیماری مشترک میان انسان و دام وجود دارد و حتی دست زدن مستقیم به گوشتی که تازه ذبح شده موجب انتقال بیماری می شود.

نماینده ولی فقیه در دامپزشکی کشور گفت: این تهدید جدی و کشتار غیر مجاز بیش از همه استان های دیگر وجود دارد که این امری خطرناک است.

حجت الاسلام حسینی مقدم بر برنامه ریزی و ایجاد راهکار برای جلوگیری از کشتار غیر مجاز و همچنین نگهداری گوشت تا ۲۴ ساعت بعد از ذبح در یخچال تاکید کرد.

وی افزود: باید برای جلوگیری از تعطیلی قصابی ها و مناطق عرضه گوشت فکری جدی شود تا علاوه بر فعالیت این واحدها گوشت سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی بر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و حضور نهادهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید برنامه بلند مدتی برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از گوشت سالم و اصلاح استفاده از کشتارهای غیر مجاز ارایه و عملیاتی کرد.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: کارگروه ساماندهی کشتارگاه های استان فعال و با عرضه گوشت های سالم و بهداشتی برای حفظ سلامت مردم با بسیج همه امکانات تلاش کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم گوشت سالم و بهداشتی داشته باشیم باید حیوان در کشتارگاه ذبح و با نظارت مستقیم سلامت آن تایید شود.

وی پیشنهاد کرد با برگزاری همایش فرهنگ سازی غذای حلال، ارایه آموزش به کسانیکه با استحصال گوشت مواجه اند می توان برای امنیت غذایی و حفظ سلامت مردم تلاش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *