اعلام آماده‌باش برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی از آماده باش دامپزشکی خراسان جنوبی برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش ایسنا، زهره زنگویی مطلق، امروز ۱۳ شهریور به رسانه‌های گروهی گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های ویروسی خطرناک پرندگان است که معمولاً در فصل مهاجرت از طریق پرندگان مهاجر منتقل می‌شود.

وی افزود: این بیماری از جنبه‌های اقتصادی و بهداشت عمومی دارای اهمیت فراوان بوده و بروز این بیماری در واحدهای صنعتی می‌تواند تلفات صد درصدی و خسارات اقتصادی هنگفتی را به دنبال داشته باشد. با توجه به بروز کانون‌هایی از این بیماری، لزوم آمادگی به منظور مقابله و پیشگیری از بیماری احساس می‌شود.

رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین کمیته داخلی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با هدف  برنامه‌ریزی مناسب در سال ۱۴۰۲ در تاریخ هشتم شهریور در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه موارد مختلف در حوزه‌های فعالیت واحدهای طیور، کشتارگاه‌ها، کارخانجات خوراک دام و طیور، مراکز توزیع تخم مرغ، مراکز درمانی دامپزشکی، حمل دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی، اطلاع رسانی و آموزش بهره برداران، دفع پسماند لاشه‌های طیور، آمادگی اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی و سایر موارد مورد بررسی قرار گرفت.

زنگویی مطلق افزود: برگزاری مانور بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و پایش و مراقبت واحدهای صنعتی، روستایی، زیستگاه‌های پرندگان حیات وحش در قالب اردوهای جهادی از دیگر موارد مطرح شده بود که با برگزاری مستمر این جلسات و پیگیری اهداف و برنامه‌های مدنظر، هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف شامل دامپزشکی، علوم پزشکی، محیط زیست، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های عضو ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، آمادگی لازم جهت مقابله با وقوع احتمالی بیماری افزیش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *