۸۰درصد واحدهای پرواربندی بره در کهگیلویه و بویراحمد غیرفعال شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰ درصد واحد های پروار بندی بره این استان به دلیل خشکسالی، کمبود علوفه و افزایش قیمت نهاده های دامی غیرفعال شده است.

علی بهنام پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۱۴۱ واحد پرواربندی بره صنعتی با ظرفیت بیش از ۴۵هزارو ۴۴۰ راس در مناطق مختلف این استان وجود دارد که تنها ۲۰ درصد آنها فعال است.

وی پایین بودن قیمت دام زنده درب واحد دامداری را از دیگر دلایل غیر فعال بودن واحدهای پروار بندی بره در استان اعلام کرد و اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تاکنون در استان تولید شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دامی اعم از دام سبک سنگین در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین بیش از ۸۴ واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت چهار هزارو ۵۱۰ راس در این استان فعال هستند که نیاز به حمایت دارند.

بهنام پور ادامه داد: از این تعداد واحدهای گاوداری ۴۰ درصد فعال می باشد و مابقی به دلیل خشکسالی، کمبود علوفه و افزایش قیمت نهاده های دامی غیر فعال است.

وی ظرفیت پروار بندی گوساله در این استان را ۱۱ هزارو ۱۱۵ راس اعلام کرد و گفت: ۱۰۵ واحد پروار بندی گوساله در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بهنام پور گفت: سالانه بیش از ۱۱۳ هزارو ۲۵۷ تن شیر در این استان تولید و وارد بازار مصرف می شود.

وی ابراز کرد: ۵۰ درصد گوشت تولید شده از دام سبک در داخل استان مصرف و مابقی به خارج از استان صادر می شود.

بهنام پور بیان کرد: بیش از ۴۰ درصد مردم این استان با پرورش دام سر کار دارند.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالیانه ۹۷۲ هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *