خدمات رایگان دامپزشکی در روستاهای محروم اسدآباد به مناسبت دهه فجر

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از برگزاری اردوی جهادی ارائه خدمات رایگان در روستاهای محروم این شهرستان به مناسبت دهه مبارک فجر با همکاری سپاه خبر داد.

حسین وثوقی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر خدمات ارائه شده به بهره برداران در اداره دامپزشکی به صورت رایگان انجام می گیرد به مناسبت این ایام معاینات، نسخه نویسی، برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و انجام ضدعفونی، سمپاشی رایگان اماکن دامی، واکسیناسیون دام های سنگین و سبک علیه بیماری تب برفکی، واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل به صورت آشامیدنی و انجام سنوگرافی به صورت رایگان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی این شهرستان را یکی از قطب‌های دامپروری و دامداری استان برشمرد و با اشاره به نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت جامعه گفت: مهمترین وظیفه این مجموعه مبارزه با بیماری‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی بوده و در ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه نقش بسزایی دارد.

وی همچنین از آغاز اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل خبر داد و افزود: طرح ملی واکسیناسیون آشامیدنی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از توان بخش دولتی از ۱۲ بهمن همزمان با ایام الله دهه فجر در سطح  تمامی واحدهای روستایی شهرستان به تعداد ۷۶ هزار قطعه طیور بومی به صورت رایگان آغاز شده است.

وثوقی‌کیا خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به‌عنوان یکی از مجموعه اقدامات پدافند غیرعامل به منظور اقتصاد مقاومتی و کمک به رونق تولید و به‌منظور حفظ و حراست از سرمایه اندک روستائیان و کاهش خطر سرایت بیماری نیوکاسل به مرغداری‌های صنعتی در حال است.

وی از دهیاران، مسئولان خانه بهداشت و بهره برداران طیور بومی با درخواست همکاری لازم در اجرای این طرح با دامپزشکی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم دست در دست هم در راستای ایجاد جامعه‌ای سالم از هر گونه بیماری و همچنین صنعتی پایدار و کارآمد در سطوح مختلف در مسیر خودکفایی ایران اسلامی گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *