۱۳۰ تن نهاده دامی بین عشایر بروجرد توزیع شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: به منظور رفع مشکلات عشایر در تامین نهاده های دامی امسال ۱۳۰ تن جو و کنسانتره بین خانوارهای عشایری شهرستان توزیع شد.

نوراله مصطفی نژاد، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به گرانی نهاده‌های دامی و نقدینگی پایین خانوارهای عشایری، آنها مجبور هستند نصف دام مولد خود را به فروش برسانند تا برای مابقی دام های خود در فصل سرما، خوراک دام اعم از جو یا کنسانتره خریداری کنند که برای حل این مشکل سازمان امور عشایری کشور حمایت هایی را انجام داده تا منجر به حفظ دام خانوارهای عشایری شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به رفع مشکلات عشایر که قشری تولید کننده است، افزود: تداوم فروش دام در بین عشایر به مرور منجر به بیکار شدن و مهاجرت آنها به حاشیه شهرها می شود که همین حاشیه نشینی مشکلات اجتماعی خاص خود را در پی دارد از این رو سازمان امور عشایر کشور در راستای حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز توجه خاصی به عشایر دارد.

رییس اداره امور عشایر بروجرد بیان کرد: در این راستا و همچنین به منظور حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز امسال از سوی سازمان امور عشایری کشور، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به جامعه عشایری بروجرد تخصیص یافت.

مصطفی نژاد یادآور شد: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *