عرضه گوشت مرغ در خراسان‌شمالی پایین‌تر از نرخ مصوب است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

نماینده کشتارگاه‌های طیور در خراسان شمالی گفت: قیمت گوشت مرغ در استان همچنان پایین‌تر از نرخ مصوب است و پیش‌بینی می‌شود که این روند تداوم داشته باشد.

مجید جین چی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون قیمت مصوب برای عرضه مرغ زنده به ازای هر کیلوگرم ۴۱ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ کشتار روز ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی تصریح کرد: قیمت گوشت مرغ و مرغ زنده از اوایل هفته جاری روند کاهشی داشته است و اکنون قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ پنج هزار تا ۹ هزار تومان پایین تر از نرخ مصوب عرضه می شود.

نماینده کشتارگاه های طیور در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قیمت مرغ زنده در هفته جاری به ازای هر کیلوگرم ۳۲ هزار تومان بود اما امروز با چهار هزار تومان افزایش به ۳۶ رسیده است.

وی اظهار کرد: امروز قیمت گوشت مرغ هم به ازای هر کیلوگرم از این محصول در درب کشتارگاه ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان، درب واحد صنفی ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان و برای مصرف کننده ۵۴ هزار تومان عرضه شد.

جین چی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود قیمت مرغ زنده در استان بر ۳۴ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم تثبیت شود افزود: بر اساس اعلام مرغداران، هزینه تمام شده تولید مرغ در سالن های مرغداری بسیار بیشتر از این رقم است و این تولیدکنندگان در شرایط کنون متضرر می شوند.

نماینده کشتارگاه های طیور در خراسان شمالی اظهار کرد: جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان به میزان مناسب انجام شده و تولید در این سالن ها مناسب است.

۱۰۲ واحد فعال مرغداری در استان وجود دارد که ظرفیت جوجه ریزی این واحد ها در هر دوره ۲ میلیون و ۸۳۴ هزار قطعه است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *