سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در کرمانشاه تولید می‌شود

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

سرپرست مدیریت طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهان کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

«فرهاد زنگنه» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تخم مرغ از ۱۸ واحد مرغداری تخمگذار استان به ظرفیت ۸۰۰ هزار قطعه سالانه تولید می‌شود که این میزان کفاف مصرف استان را ندارد.

وی اضافه کرد: میزان نیاز تخم مرغ استان روزانه ۶۵ تن است که از این میزان هم اکنون ۳۳ تن در داخل استان تولید و مابقی از دیگر استان های کشور وارد می‌شود.

سرپرست مدیریت طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهان کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه افزایش تولید تخم مرغ در برنامه‌های این مدیریت قرار دارد، افزود: هم اینک یک واحد ۱۲۰ هزار قطعه‌ای تخمگذار در استان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که پیش بینی می شود تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

زنگنه تاکید کرد: علاوه بر این ۲ واحد ۴۰ و ۶۰ هزار قطعه ای نیز هم اکنون در حال احداث است که در آینده وارد مدار تولید خواهد شد.

وی سرانه مصرف تخم مرغ در استان را به میزان سرانه کشور و به مقدار ۱۲ کیلوگرم در سال اعلام کرد و افزود: ترویج مصرف تخم مرغ و همچنین بهبود وضعیت این پروتئین اقتصادی و با کیفیت در سفره غذایی مردم از برنامه های این مدیریت است.

زنگنه یادآور شد: امروز نیز به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تخم مرغ با شعار « مصرف تخم مرغ برای زندگی بهتر» مراسمی به صورت نمادین برای ترویج مصرف تخم مرغ در یکی از مدارس شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان های استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این مراسم که با همکاری آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، دامپزشکی و اتحادیه مرغداران استان برگزار می‌شود ضمن نواختن زنگ صبحانه با تخم مرغ، ساندویچ تخم مرغ نیز در بین دانش آموزان این مدرسه توزیع شد تا دانش‌آموزان با ارزش تغذیه‌ای تخم مرغ آشنا شوند.

سرپرست مدیریت طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهان کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه هر فرد سالم باید روزانه یک عدد تخم مرغ در وعده غذایی خود مصرف کند یادآور شد: حتی برای بیماران نیز مصرف سه عدد تخم مرغ در هر هفته توصیه شده است.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت استفاده از تخم مرغ از مصرف آن با غذاهای چرب و روغن خودداری کرده و ترجیحا به صورت آب پز آنرا میل کنند.

به گزارش ایرنا، مصرف تخم مرغ یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن محسوب می‌شود.

هر تخم مرغ حدود ۸۵ کالری و هفت گرم پروتئین دارد و افزون بر تامین پروتئین روزانه می‌تواند به بهبود سلامت انسان نیز کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *