صدور مجوز صادرات دام از خراسان شمالی ۱۱ درصد افزایش یافت

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: صدور مجوز بهداشتی صادرات ۴۰۸ هزار و ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین در نیمه نخست سالجاری به خارج استان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید رمضانی روز یکشنبه در همایش تجلیل از برترین های دامپزشکی خراسان شمالی با بیان عملکردی از اقدامات این اداره کل در نیمه نخست سالجاری، اظهارداشت: در این مدت؛ حدود ۲۲۸ هزار کیلوگرم گوشت قرمز و سفید با گواهی بهداشتی دامپزشکی به خارج استان صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۷ درصد افزایش یافت.

وی، صدور گواهی بهداشتی برای جابه جایی بیش از ۱۰ هزار تن شیرخام و بیش از ۶۶۰ هزار قطعه مرغ برای کشتار در خارج استان را از دیگر اقدامات انجام شده در نیمه نخست امسال عنوان کرد.

رمضانی بیان کرد: همچنین در نیمه نخست امسال حدود ۱۳ هزار راس دام سبک و سنگین با مجوزهای دامپزشکی در داخل استان جابه جا شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: در این مدت برای حمل بهداشتی بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه مرغ زنده برای کشتار در کشتارگاه های استان گواهی صادر شده است.  

افزایش بهره‌وری در دامپروری 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم در این همایش با تاکید بر لزوم کمک به تولیدکنندگان بخش کشاورزی برای افزایش بهره وری گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سال های اخیر شاهد افزایش بهره وری در بخش دامداری و دامپروری هستیم.

محمد محمدزاده اظهارداشت: نقش دامپزشکی در تامین و ارتقای امنیت غذایی بر کسی پوشیده نیست و خدمات دامپزشکی نقشی ارزنده در رونق تولید بخش دام دارد.  

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در سال های اخیر، میزان تولید شیر در هر راس گاو از ۱۲ کیلوگرم به ۴۴ کیلوگرم افزایش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: پیش از این برای تولید هر کیلوگرم گوشت قرمز ۱۲ کیلوگرم علوفه برای دام مصرف می شد اما اکنون به ازای مصرف ۶ کیلوگرم علوفه، یک کیلوگرم گوشت قرمز تولید می شود.  

خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور و قطب دامداری و دامپروری است و در این منطقه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *