خدمات‌دهی به ۱۰۰ هزار راس دام در رزمایش جهادی دامپزشکی یزد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به برگزاری رزمایش جهادی دامپزشکی استان به مدت سه روز در شهرستانهای عشایرخیز ابرکوه، خاتم و مروست، پیش‌بینی کرد در طی این رزمایش به ۱۰۰ هزار راس دام در این شهرستانها خدمات دهی شود.

دکتر علی فاتحی‌نیا صبح روز سه‌شنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۱ در مراسم افتتاحیه این رزمایش که در مجموعه ملاصدرا برگزار شد، برگزاری این رزمایش را در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری و همگانی ساختن شعار خدمت رسانی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر شاهد رشد و بالندگی گروه‌های جهادی و تبدیل مفهوم حرکت جهادی به گفتمان رایج در عرصه مدیریت کشور هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز قرارگاه محرومیت زدایی سازمان دامپزشکی کشور در راستای ساماندهی گروه های جهادی تخصصی این حوزه، اقدام به برگزاری رزمایشهای جهادی دامپزشکی کرده که استان یزد مقصد بیست و چهارمین این رزمایش‌ها در سطح کشور است.

فاتحی‌نیا خاطرنشان کرد: این رزمایش با مشارکت سپاه الغدیر استان یزد و گروه‌های بسیجی و نیز مجموعه جهادکشاورزی و امور عشایر استان با حضور ۴۰ اکیپ عملیاتی مشتمل بر ۱۲۰ نیروی متخصص در شهرستانهای خاتم، مروست و خاتم برگزار خواهد شد.

وی با پیش‌بینی این که در طی این رزمایش به ۱۰۰ هزار راس دام در این شهرستانها خدمات‌دهی خواهد شد، این خدمات را شامل واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام‌ها و نیوکاسل برای طیور بومی، سمپاشی بدن دام‌ها و ارائه آموزشهای لازم به جامعه هدف ذکر کرد.

این مسئول مهمترین اهداف این رزمایش را بسیج کردن گروه های تخصصی دامپزشکی برای خدمات رسانی به جامعه هدف، پایداری و توسعه دام و تامین امنیت غذایی ذکر کرد.

فعالیتهای جهادی مردم را به دین و انقلاب سوق می‎دهد

حجت‌الاسلام «مهدی اکبرزاده شورکی» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان یزد نیز در این مراسم گفت: رزمایشی که امروز شروع خواهد شد، دارای واژه‌ای ارزشمند است که در مجموعه ارزشی و انقلابی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و آن هم جهادی بودن این رزمایش است.

وی با تاکید بر این مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر بخواهیم این انقلاب سر و سامان یابد مستلزم کار جهادی هستیم، خاطرنشان کرد: کار جهادی چهار اثر بسیار مفید دارد از این جهت که مردم را به دین و انقلاب و معنویت و جهادگران را به نورانیت سوق می‌دهد لذا نباید آن را دست کم گرفت.

اکبرزاده عنوان کرد: حرکت‌های جهادی بر چهار پایه استوار است که این ستونها شامل ایمان، عشق و بصیرت و همت است که باعث چشم دوختن و رسیدن به برترین قله‌های موفقیت می‌شود.

وی ضمن قدردانی از برگزاری چنین حرکت‌هایی در جامعه، یکی از ویژگی‎های بارز این رزمایش را اهتمام به بحث آموزش ذکر کرد.

فعالیتهای جهادی ابزار مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

سرهنگ «علی نوری‌زاده» معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر یزد هم در این مراسم افتتاح گفت: واژه «جهاد» عمدتاً در مقابله با دشمن بکار می‌رود و امروز در حالی لزوم مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری آن را نجات‌بخش کشورمان می‌خوانند، در همه بخش‌ها هستیم که در میانه‌ی میدان جنگ ترکیبی دشمن به عنوان سخت‌ترین نوع جنگ که تمام حوزه‌ها را دربرمی‌گیرد، قرار داریم لذا باید تمام قد و با تمام قوا در این مبارزه حضور یابیم.

وی یکی از موانع در جنگ ترکیبی را بروکراسی اداری و بعضاً قوانین دست و پاگیر عنوان و تصریح کرد: به عنوان مثال یک دامدار برای انجام پروسه درمان دام خود حداقل باید یک روز وقت بگذارد ولی با برگزاری این رزمایش جهادی زمان این پروسه به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت و در واقع شاهد دور زدن این بروکراسی و خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

نوری‌زاده با بیان این که در این رزمایش هم به مقوله آموزش و پیشگیری و هم به موضوع درمان پرداخته خواهد شد و پیگیری‌های بعدی را در این باره شاهد خواهیم بود، گفت: این یک اقدام جهادی و کاری فراتر از قوانین است لذا باید قدردان این فعالیتها باشیم و در سایر بخشها نیز شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی باشیم.

معاون سپاه الغدیر استان در پایان پیشنهاد داد سامانه‌ای برای ارائه درخواست خدمات دامداران خرد و کلان طراحی با توجه به قرار گرفتن در ایام ولادت باسعادت سیدالشداء(ع)، رمز آغاز این رزمایش «یا حسین(ع)» تعیین شود.

گره‌گشایی جهادگران و بسیجیان در برهه‌های مختلف

«سید ابوالفضل وکیلی» رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد نیز بیان کرد: خوشبختانه در تمام عرصه و برهه‎ها شاهد حضور نیروهای بسیج و جهادی و گره گشایی آنها از دشواری‌ها هستیم.

وی برگزاری این رزمایش را حرکتی زیبا خواند و خواستار انجام و استمرار آن در دیگر بخش‌ها شد.

وکیلی نسبت به همکاری دامپزشکی برای تامین گوشت قرمز استان ابراز امیدواری کرد و گفت: هرچند در حوزه مرغ، تخم مرغ و شیر حدود نیمی از تولید استان یزد مازاد و به سایر استانها صادر می شود ولی در بحث دام سبک همواره واردکننده هستیم لذا امیدواریم در شرایط کنونی پایان سال و قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان، با همکاری دامپزشکی و واردکنندگان در حوزه گوشت گوسفندی مشکلی در این باره نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *