توزیع نهاده یارانه‌ای بین دامداران خراسان رضوی نشانگر حمایت دولت از تولید است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: توزیع نهاده یارانه‌ای بین دامداران استان نشان از تداوم حمایت دولت از تولید است و توزیع نهاده بر اساس جمعیت دام هر دامدار و مرغدار همچنان در حال انجام است.

سعادت علی‌نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع نهاده دولتی با هدف حمایت از دامداران و به میزان سهمیه تعیین شده به ازای نوع دام و با ثبت درخواست دامدار و مرغدار در سامانه مربوطه صورت می گیرد.

وی با اشاره به افزایش نرخ نهاده از ابتدای امسال ادامه داد: به رغم افزایش قیمتها همچنان نهاده دولتی با قیمت مناسب در اختیار دامداران قرار داده می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: طی ۹ ماه ابتدای امسال، ۳۰۰ هزار تن نهاده یارانه‌دار در این استان توزیع شده است که مشابه میزان توزیع پارسال است.

علی نیا افزود: این میزان توزیع نهاده شامل جو، ذرت و کنجاله سویا با قیمت دولتی است که میان دامداران و مرغداران توزیع شده است.

وی اضافه کرد:سال گذشته ۴۷۷ هزار تن نهاده دولتی میان دامداران و مرغداران خراسان رضوی توزیع شد که امید است امسال بیش از این میزان تا پایان سال توزیع شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: باید به این نکته توجه داشت که پارسال تمامی نهاده‌های توزیعی با ارزترجیحی بود اما امسال تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۸۰ تن نهاده با ارز ترجیحی و از آن پس با ارز نیمایی بین دامداران توزیع شده است.

علی نیا افزود: در توزیع یارانه هر کیلوگرم کنجاله سویا به قیمت ۱۷هزار و۱۰۰ تومان و هر کیلوگرم جو و ذرت هم کیلویی ۱۲ هزار و ۱۱۰ تومان عرضه شد.

هم اکنون جمعیت دام خراسان رضوی معادل هشت میلیون و ۶۰۷ هزار و ۸۲۷ راس دام سبک و سنگین است.

هشت میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۲۴ راس از این تعداد دام سبک و ۳۵۴ هزار و ۷۰۳ راس از این تعداد را دام سنگین شامل گاو و گوساله تشکیل می‌دهد.

۱۰ درصد جمعیت دامی کشور متعلق به خراسان رضوی است و سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *