واکسیناسیون بیش‌از ۲میلیون راس دام سیستان و بلوچستان علیه تب برفکی

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از واکسیناسیون رایگان بیش‌از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در این استان علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

ویدا معزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای سیاست پیشگیری و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور و ایمن‌سازی و صیانت جمعیت دامی کشور، انجام واکسیناسیون مستمر علیه بیماری‌های دامی بیژه بیماری‌های مشترک و قابل‌انتقال به انسان به‌صورت دوره‌ای توسط بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: برخی بیماری‌ها از منظر مخاطراتی که برای انسان و دام دارند حائز اهمیت ویژه هستند و در زمینه پیشگیری و مبارزه با آن‌ها نیز برنامه و طرح‌های مستمر و دوره‌ای در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور هست که بیماری برفکی به دلیل مخاطرات زیاد اقتصادی برای سرمایه دامی کشور و درصد واگیر بالای که دارد از بیماری‌هایی محسوب می‌شود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی از ابتدای سالجاری به‌صورت همزمان در سراسر کشور آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت که تا کنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار رأس دام علیه این بیماری مشترک بین انسان و دام در استان ایمن‌سازی شدند.
وی اظهارداشت: دمداران و روستائیان در صورتی که علائمی مانند کاهش اشتها، ایجاد تاول پوستی در ناحیه دهان و سم، تب شدید و کاهش تولید شیر را در دام‌های خود مشاهده کردند به آلوده‌شدن دام‌ها به بیماری تب برفکی مشکوک شده و در اسرع‌ وقت موضوع را به ادارات دامپزشکی در سطح استان اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *