تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در کردستان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کردستان از طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان به مناسبت شب یلدا خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدطاهر پارسافر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در روزهای منتهی به پایان آذر ماه، با استفاده از ظرفیت تمام پرسنل دامپزشکی استان نسبت به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۲۶ آذر تا ۲ دی ماه اقدام می شود.

وی اضافه کرد: در طول مدت این طرح همه رستوران ها، سردخانه ها، مراکز قطعه بندی و بسته بندی، قصابی ها، مرغ فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای و مراکز تهیه غذای آماده بصورت سرزده مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کردستان یادآور شد: در طول اجرای طرح در تمام کشتارگاه های دام و طیور، پرسنل بخش دولتی از قبل تا پس از کشتار، حضور داشته و نسبت به اعمال نظارت های بهداشتی اقدام می کنند.

پارسافر از مردم خواست هنگام خرید فرآورده های خام دامی به تاریخ تولید و انقضا توجه داشته و از خرید از دوره گردها خودداری کنند و تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *