نشانی از درگیری با سویه فوق حاد آنفلوآنزا در خراسان جنوبی دیده نشد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اعلام پایان طرح پایش آنفلوآنزای فوق حاد در طیور صنعتی استان اظهار کرد: نشانی از درگیری با سویه فوق حاد آنفلوآنزا در خراسان جنوبی وجود ندارد.

زهره زنگویی آموز پنج شنبه ۱۷ فروردین به رسانه‌های گروهی گفت: در این طرح از تعداد ۱۳ واحد پرورش مرغ تخمگذار و مادر استان در مجموع هزار و ۳۲۰ سوآب برای بررسی وجود آلودگی با ویروس آنفلوآنزای H۵ نمونه‌گیری شد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: نتایج آزمایشگاهی حاکی از این است که مطابق انتظارات و گزارشات موجود نشانی از درگیری با سویه فوق حاد بیماری در استان خراسان جنوبی وجود ندارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نظارت و پایش مستمر مرغداری‌های استان به ویژه مرغداری‌های تخمگذار و مادر می‌تواند نقش بسزایی در اتخاذ تصمیمات کلان مدیریتی برای کنترل بیماری داشته باشد.

وی از تمامی مرغداران و بهره‌برداران خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در زمینه پرورش طیور، با بخش‌های مختلف دامپزشکی استان همکاری لازم را داشته باشند و هرگونه تلفات نامتعارف را به مسوولان فنی بهداشتی واحدها یا شبکه‌های دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *