۲۵ تن فرآورده خام دامی در آذربایجان غربی معدوم شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از کشف و معدن سازی ۲۵ تن مواد غذایی و فرآورده خام دامی فاسد و غیر بهداشتی در این استان با نظارت نماینده دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی جمعه شب با تایید این خبر گفت: ابن مقدار فرآوروه خام دامی غیر بهداشتی، فاسد و تاریخ مصرف گذشته بود که از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان کشف و ضبط شده بود.

وی اظهار کرد: طرح تشدید بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان توسط دامپزشکی در استان آذربایجان غربی (۱۳ اسفند پارسال تا ۱۲ فروردین‌ امسال) ۱۴۰۲ به مرحله اجرا در آمد.

عتباتی افزود: در اجرای طرح تشدید بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی گتوسط بازرسین بهداشتی شبکه دامپزشکی انجام گرفت که در این بازرسی‌ها، ۳۷ مورد پرونده تخلف صنفی نیز تشکیل و به تعزیرات و مراجع قضایی معرفی شدند.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان که تحصیلات علمی دامپزشکی هم دارد در موضوع بهداشت و سلامت غذایی مردم با گروه بازرسی دامپزشکی استان همکاری داشته و در حال رصد و بازرسی تخلفات این حوزه است.
عتباتی تاکید کرد: مقابله با تهدید بهداشت و سلامتی شهروندان در دستور کار دستگاه قضایی در راستای نظارت بر حقوق عامه قرار دارد و برخورد قانونی و قاطعانه با مخلان و تهدید کنندگان بهداشت و سلامت غذایی مردم صورت خواهد گرفت و در این خصوص هیچ گونه مماشات و سهل انگاری پذیرفته نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *