۳۰ تن فرآورده دامی خام در لرستان معدوم شد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های عمومی مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۳۰ تن انواع فرآورده دامی خام غیرقابل مصرف یا فاسد امسال در استان جمع آوری و معدوم شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا مصطفی زبردست در یک گفتگوی خبری به مناسبت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی افزود: نیمه نخست امسال ۵۰ هزار مورد بازدید از کشتارگاه های دام وطیور، میادین عرضه دام، کارخانجات  خوراک دام، طیور و آبزیان و مراکز عرضه همچون قصابی و مرغ فروشی انجام و منجر به شناسایی و معدوم سازی ۳۰ هزارکیلوگرم انواع فرآورده های غیر قابل مصرف شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت سلامت مواد خام دامی در سفره مردم، استانداردسازی و ارتقای کیفیت بهداشتی فرآورده های خام از اولویت های دامپزشکی می باشد.

وی همچنین حضور محصولات تولیدی استان در بازارهای جهانی و کسب الزامات بهداشتی کشورهای مقصد را یکی از نوآوری های دامپزشکی لرستان در راستای حمایت از تولیدات استان عنوان کرد و افزود: باتوجه به اینکه زیرساخت های لازم در خصوص تولید و پرورش انواع دام و فرآورده های خام دامی در استان فراهم می باشد،انجام صادرات می تواند پشتیبان صنعت دامپروری استان باشد.

زبردست گفت: صادرات سه هزار راس دام سبک به کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس، ۸۶۵ هزار کیلوگرم پای مرغ به کشورهای جنوب شرق آسیا و ۶۴۵ هزار کیلوگرم انواع خوراک دام به کشور عراق در این مدت محقق شده است.

وی افزود: تولید دارو، واکسن، مواد بیولوژیک و خودکفایی در این عرصه یکی دیگر از دستاوردهای استان می باشد که داشتن ۲ کارخانه بزرگ داروسازی با تولید بیش از ۱۰۰ قلم انواع داروی دامی علاوه بر تامین نیاز بازار استان و کشور، در واقع یک فرصت مناسب برای صادرات داروهای دامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *