توقیف ۱۴۷ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در خراسان رضوی

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از آغاز طرح نظارتی دامپزشکی در استان با ۱۱۶ اکیپ و حضور ۲۳۲ نفر کارشناس، دو مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب و همچنین ۱۴۷ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی نیز توقیف شده است.

جواد اعلمی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران امام رضا علیه السلام، هیچگونه اغماضی در مورد متخلفان نشده و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیاندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: در این راستا از ۱۳ اسفندماه سال قبل طرح نظارتی دامپزشکی با ۱۱۶ اکیپ و حضور ۲۳۲ نفر کارشناس آغاز شد. میزان بازدیدهای گروهای نظارتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز به بیش از ۱۴ هزار مورد است. همچنین دو مرکز متخلف پلمب و همچنین ۱۴۷ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی نیز توقیف شده است.

اعلمی خاطرنشان کرد: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور خراسان رضوی تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف کنندگان می‌توانند محصولات مراکز را با اطمینان کامل مصرف کنند؛ البته مصرف‌کنندگان باید بر نشان دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کافی را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی وی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی گفت: از کلیه شهروندان درخواست می‌شود، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، تلفن ۱۵۱۲ و یا با سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *