۱۳ تن جگر مرغ تاریخ گذشته در اراک از چرخه مصرف انسانی خارج شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور خبر های عمومی

رئیس اداره دامپزشکی اراک گفت: ۱۳ تن جگر مرغ منجمد تاریخ گذشته از یک واحد نگهداری فرآورده‌های خام دام و طیور این شهرستان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

دکتر ابوالفضل حمزه‌لوئیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیش از ۸۷۰ واحد تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی در شهرستان اراک وجود دارد که سه گروه متشکل از ۶ نفر از بازرسان اداره دامپزشکی این شهرستان به صورت شبانه‌روزی وظیفه بازرسی از این واحدها را برعهده دارند.

وی ادامه داد: ۲۴۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی نیز در جریان بازرسی بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان اراک از واحدهای تحت پوشش این اداره کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اراک با یادآوری برخی احکام قضایی صادر شده برای تخلفات بهداشتی در سطح این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، هفت ماه حبس تعزیری به مدت ۲ سال تعلیق برای یکی از واحدهای مرغداری متخلف بهداشتی و ۶ ماه حبس تعزیری با ۲ سال تعلیق برای یکی از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی صادر شد.

حمزه‌لوئیان افزود: هشت ماه حبس تعزیری با ۲ سال تعلیق نیز برای یکی دیگر از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و تاریخ گذشته شهرستان اراک و ۶ ماه حبس با یک سال تعلیق به دلیل عرضه ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی برای واحد متخلف دیگر این شهرستان توسط مقام قضایی استان مرکزی صادر شد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط واحدهای عرضه، تولید و نگهداری این محصولات، مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی اطلاع‌رسانی کنند.

شهرستان اراک با بیش از ۶۸۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، ساروق و معصومیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *