توزیع ۸۰ تُن گوشت قرمز منجمد در خراسان‌شمالی آغاز شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

سرپرست توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: توزیع ۸۰ تُن گوشت قرمز منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان از امروز پنجشنبه در استان آغاز شد.

محمد هندآبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشت مرکز توزیع گوشت قرمز در بجنورد مشخص شده است و وظیفه توزیع این میزان از گوشت منجمد را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: همچنین برای تامین گوشت گرم مورد نیاز نوروز ۱۴۰۲ با کشتارگاه های مشهد مقدس نیز تفاهم نامه ای امضا شده است که مباشران خراسان شمالی گوشت گرم گوساله را خریداری و با تخفیف ۳۰ درصدی در سطح فروشگاه های این استان عرضه خواهند کرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: اینک روزانه ۱۰ لاشه گوساله جوان از کشتار گاه مشهد خریداری و در استان عرضه خواهد شد.

وی گفت: نظارت از بازار و به خصوص از سطح رستوران‌ها برای جلوگیری و عدم استفاده از گوشت قرمز منجمد به صورت جدی انجام می شود و برنامه ریزی لازم برای حضور مستمر بازرسان جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات صورت می گیرد.

هندآبادی در مورد تامین گوشت مرغ نیز عنوان کرد: توزیع گوشت مرغ منجمد در سطح فروشگاه های این استان هیچ محدودیتی وجود ندارد و به هر میزانی که نیاز باشد در بازار عرضه می شود.

خراسان شمالی یکی از قطب های دامداری و دامپروری کشور است و در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه نهم کشور را دارد.

در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر، ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *