۱۰ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان به کشت جو اختصاص یافت

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان در سال زراعی جاری به کشت جو پاییزه اختصاص یافت.

امان الله طوقی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: جو بعد از گندم در سیستان و بلوچستان بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: کشت این محصول از اواخر مهر آغاز و تا آذرماه به اتمام می‌رسد و کار برداشت آن از اواخر اسفند شروع و تا خرداد سال آینده ادامه دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کشت این محصول در استان با هدف تأمین بخشی از علوفه مورد نیاز دام و خوراک طیور انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان به کشت جو اختصاص خواهد یافت تا نسبت به سال گذشته با ۱۲ هزار هکتار رشد داشته باشد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *