۹۷ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۷ هزار قطعه طیور بومی این استان در قالب اردوی جهادی، در مقابل بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

محمدکریم پورمند روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای رصد و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، حدود ۳۰۰ مورد بازدید از مزارع طیور صنعتی، روستاها و زیستگاه های پرندگان در سطح استان توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی انجام شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش میزان آلودگی ویروس در مناطق پر تراکم از نظر طیور صنعتی و کنترل بیماری در طیور روستایی به عنوان مخازن ویروس ذکر کرد و افزود: با اجرای این طرح گامی مهم و تاثیرگذار در اجرای طرح های اقتصادی برداشته می‌شود به طوریکه با ارتقای ضریب بهداشت عمومی و امنیت در مناطق روستایی تولیدات بومی افزایش می‌یابد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: بروز و انتشار بیماری در بین طیور بومی و صنعتی علاوه‌بر تهدید سلامت جامعه انسانی سبب بروز خسارات گسترده اقتصادی برای مرغداران خواهد شد از این رو برای پیشگیری از خسارت و تضمین سلامت، مراقبت و پایش مستمر بیماری‌ها بسیار ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *