پیشرفت ۹۲ درصدی “بیواتانول” کرمانشاه/ بهره‌برداری در دهه فجر

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیر پروژه “بیواتانول” کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، دهه فجر امسال بتوان شاهد بهره‌برداری از این طرح که هم اکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، باشیم.

محمدرضا حاجی عموشا در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پروژه بیواتانول کرمانشاه، گفت: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که در ابتدا به دلیل محدودیت‌های اعتباری اجرای آن کند بود، اما از سال ۱۳۹۸ قوت گرفت و اکنون حدود ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، چنانچه مشکلی رخ ندهد در دهه فجر شاهد بهره‌برداری از واحد بیواتانول کرمانشاه باشیم.

مدیر پروژه “بیواتانول” کرمانشاه سرمایه ثابت این پروژه به نرخ امروز را رقمی نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: در زمان بهره‌برداری از این طرح بالغ بر ۲۵۰ نفر می‌توانند در آن مشغول به کار شوند.

حاجی عموشا از ظرفیت تولید این واحد هم یاد کرد که روزانه ۲۰۰ هزار لیتر بایواتانول سوختی و همچنین روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن کنجاله تخمیری خوراک دام و طیور (DDGS) می‌باشد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی واحدی با این تکنولوژی و ظرفیت برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد.

به گفته حاجی عموشا، این واحد در زمینی به وسعت ۱۲.۷ هکتار در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه احداث شده است.

چندی قبل هم رئیس سازمان ایدرو به همراه مسئولین استان بازدیدی از پروژه بیواتانول کرمانشاه داشت و بر تسریع در روند اجرای آن تاکید کردند.

این پروژه توسط شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس اجرایی شده و تمامی سهامی آن متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) می باشد.

ماده مورد نیاز برای تولیدات این واحد غلات خصوصاً غلات ضایعاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *