بروز مشکل در بازار مرغ خراسان شمالی در صورت اصلاح نشدن قیمت ها در استان های همجوار

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس اداره طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از احتمال بروز مشکل در بازار مرغ خراسان شمالی در صورت اصلاح نشدن قیمت مرغ در استان های همجوار خبر داد.

علیرضا صادق در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر گوشت مرغ در این استان به اندازه کافی وجود دارد و مشکلی در این رابطه نیست، اظهار کرد: مشکلی که در ارتباط با گوشت مرغ در این استان وجود دارد مربوط به افزایش قیمت این محصول در سایر استان ها است.

وی گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ در این استان ۶۵ هزار تومان است این در حالی است که در برخی از استان های همجوار این رقم به ۷۰ هزار تومان نیز رسیده است.

صادق تاکید کرد: حدود یک ماه است که مرغ با قیمت ۶۵ هزار تومان در بازار خراسان شمالی توزیع می شود که اگر این قیمت در سایر استان ها اصلاح نشود این احتمال وجود دارد که گوشت تولیدی از استان خارج شود و با مشکل مواجه شویم.

وی در ارتباط با تامین گوشت مرغ در استان بیان کرد: تا پایان ماه جاری مرغ به اندازه کافی در این استان وجود دارد و جای نگرانی نیست.

این مقام مسئول توضیح داد: گوشت مرغ برای چند روز تعطیلات عید فطر نیز به اندازه کافی در بازار وجود خواهد داشت و اگر کمبودی هم احساس شود از ذخایر گوشت منجمد وارد بازار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: میزان جوجه ریزی طی سال گذشته در کشور با کاهش ۱۲ درصدی مواجه بوده که این رقم در خراسان شمالی ۱۲.۶ درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *