وزیر کشاورزی: صنعت طیور اردستان نوسازی شود

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اردستان قطب  صنعت طیور در اصفهان است و سرمایه گذاری خوبی در این حوزه انجام شده و باید تلاش کنیم صنعت طیور این شهرستان مدرن سازی و نوسازی  شود.

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع مرغ تخم گذار موغار به خبرنگاران گفت: اردستان یک کشتارگاه دارد که وضعیت مناسبی به لحاظ محیط زیستی نداشته و نیازمند سه میلیارد تومان اعتبار است که این مبلغ را در قالب تسهیلات ارزان قیمت به این کشتارگاه اختصاص می دهیم.

وی اظهار کرد: مجتمع در حال احداث مرغ تخم گذار موغار، مدرن است و تسهیلات لازم برای تکمیل این مجتمع را هم به زودی در اختیار می گذاریم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: اردستان به لحاظ وسعت بزرگ است اما به لحاظ منابع آبی دچار محدودیت است و نگاه ما باید استفاده بهینه از منابع آب باشد.

ساداتی نژاد گفت: توسعه گلخانه ها با توجه به کمبود آبی در اردستان مدنظر است و تسهیلات مناسب از محل بند الف تبصره ۱۸ در اختیار کشاورزان می گذاریم و برای کاهش هزینه احداث گلخانه مقرر شد شرکت شهرک های کشاورزی یک مجتمع گلخانه ای در اردستان ایجاد کند.

وی اظهار کرد: برای توسعه زیرساخت مجتمع های دامپروری اردستان ۱۰ میلیارد تومان اختصاص می دهیم و ۳۰ میلیارد تومان هم تسهیلات برای این مجتمع ها پیش بینی کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ۴۰۰ رشته قنات در شهرستان اردستان داریم و باید بتوانیم این قنات ها را مرمت و تعمیر کنیم و برای این منظور ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می دهیم.

وی افزود: کارخانه دنیای فلز اردستان سال ها متوقف مانده و هم اکنون در اختیار بانک کشاورزی است و ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر را دارد و برای راه اندازی این مجموعه پیگیری لازم را انجام می دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی روز دوشنبه وارد اردستان شد و در بدو ورود به این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بازدید از دامداری فجر، شرکت تعاونی دام داران مهاباد، شرکت در نشست هم اندیشی تشکل ها، و نشست با فعالان بخش کشاورزی از برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در اردستان است.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *