ظرفیت سردخانه‌های ایلام برای ذخیره مرغ کافی نیست

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ظرفیت سردخانه ها در استان برای ذخیره گوشت مرغ بسیار ضعیف است و باید اقدامات لازم در راستای توسعه ظرفیت سردخانه ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آذرنوش عموزاده روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار ایلام اظهار داشت: تولید مرغ یکی از مزیت های نسبی استان است که باید از این فرصت برای حمایت از تولیدکنندگان و حقوق مصرف کنندگان استفاده شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۸ واحد مرغداری در استان جوجه ریزی داشته اند که یک‌ میلیون و ۱۴۵ هزار جوجه ریزی در سطح واحدهای مرغداری استان انجام شده و ۱۳ هزار و ۲۱۷ مورد بازرسی انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: قیمت گوشت قرمز در استان به طور زنده ۱۰۵ هزار تومان و قیمت گوشت به صورت کشتار ۲۰۵ تا ۲۱۰ هزار تومان برای مصرف کننده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت ایلام نیز گفت: برای صادرات دام از استان باید با احتیاط بیشتری کار شود، چراکه در زمینه گوشت مرغ با توجه به میزان تولید این ماده خوراکی پرمصرف مشکلی در استان وجود ندارد، اما در حوزه گوشت قرمز با مشکلاتی مواجه هستیم.

رضا محمدرحیمی به موضوع شب یلدا نیز اشاره کرد و افزود: تیم های نظارتی شب یلدا باید قیمت اجناس اعم از میوه، خشکبار، تنقلات و شیرینی را نظارت کنند هرچند بخش بیشتری از میوه و تنقلات شب یلدا از طریق ماشین های دست فروش کنار خیابان ها به قیمت های مختلف عرضه می شود.

وی ادامه داد: باوجود اینکه این خودروها فاقد مکان مشخص عرضه اقلام شب یلدا هستند و مشمول پرداخت اجاره بها نمی شوند، اما باید بر روی قیمت و کیفیت عرضه محصولات آنها نیز نظارت شود.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام هم اظهار داشت: برای صادرات گوشت سفید و مرغ هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و در این خصوص پروتکل های ویژه صادرات مرغ تعریف و تدوین شده است.

دکتر یونس احمدی افزود: خروجی تنظیم بازار باید به سمت تقویت تولید و توجه به حقوق مصرف کنندگان و حمایت از تولیدکنندگان منتهی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هم با بیان اینکه مردم از وضعیت قیمت و عرضه مرغ ناراضی هستند، افزود: باید در جلساتی نظیر ستاد تنظیم بازار ضمن بیان مشکلات راهکار هم ارائه شود.

سعید رشنوادی افزود: باید در این راهکارها شاخص هایی چون چرخه زنجیره تولید، نگاه صادرات محور، رعایت حقوق و حمایت از خریدار، تولیدکننده و عرضه کننده لحاظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *