شگرد برخی شرکت‌های بسته‌بندی برای گران کردن گوشت قرمز

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده از تلاش برخی شرکت‌های بسته‌بندی، بازاریان و سودجویان برای افزایش قیمت گوشت گوسفندی خبر داد و گفت: این اقدام اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است.

منصور پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز داخلی، افزود: اکنون برخی شرکت‌های بسته‌بندی و فروشگاه‌ها، شگردهایی برای افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار به کار می‌گیرند که در این شرایط اجحاف به مصرف کنندگان است.

این کارشناس حوزه دام و گوشت تصریح کرد: برخی افراد سودجو برای برهم زدن بازار گوشت قرمز به دنبال شگرد درج قیمت و خبرسازی وسیع در این حوزه هستند.

پوریان گفت: قیمت ۵۰۰ هزار تومانی که برخی برای گوشت قرمز اعلام کردند برای ران بدون استخوان است در حالی که گوشت گوسفندی اساسا باید با استخوان به فروش برسد زیرا استخوان بخشی از گوشت گوسفندی خصوصا گوشت بره است.

وی افزود: بنابراین با جداسازی استخوان از گوشت عملا قیمت این محصول دو برابر افزایش می‌یابد یعنی قیمت اصلی هر کیلوگرم ۲۵۰ هزارتومان به ۵۰۰ هزارتومان می‌رسد.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده بر این باور است که برخی افراد سودجو با این شگرد و موج‌سازی رسانه‌ای و قیمتی در هفته‌های پایان سال، سعی در القا و ایجاد ذهنیت قیمت بالای گوشت را دارند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که دولت برای تنظیم بازار گوشت قرمز، مدتی است که ورود کرده و تلاش دارد بازار این محصول را برای شب عید و ایام نوروز تنظیم کند.

به گزارش ایرنا، اخیرا هر کیلوگرم گوشت منجمد تنظیم بازاری با قیمت ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و گوشت گرم وارداتی با قیمت‌های ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتومانی به بازار عرضه می‌شود.

اکنون در طرح توزیع تنظیم بازاری گوشت منجمد، قیمت هر کیلوگرم قلوه گاه گوسفندی ۱۵۳ هزارتومان، سردست ۱۶۷ هزارتومان و ران ۱۷۷ هزار تومان است.

همچنین هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد تنظیم بازاری با قیمت ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *