حضور روحانیون ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور کشور

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مسئول نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور گفت: نیروهای کارشناس مذهبی و آگاه به مسائل فقهی و روحانیون تاظر ذبح شرعی در تمام کشتارگاه‌های دام و طیور کشور حضور داشته و با همکاری دستگاه قضایی به عنوان ضابط قضایی مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام  سیداسماعیل حسینی مقدم روز پنجشنبه در بازدید از تعدادی از کشتارگاه‌های دام و طیور استان اردبیل اظهار کرد: این کارشناسان علاوه بر اینکه بر حلیت گوشت استحصالی در کشتارگاه‌ها نظارت دارند به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز رسیدگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حلال بودن غذا و حلیت مواد غذایی یکی از برجسته‌ترین احکام در اسلام است، افزود برای اطمینان از حلیت گوشت استحصالی در کشتارگاه‌ها نیز احکام نظارت ذبح شرعی توسط این روحانیون در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود، طوری‌که در بازدیدهای انجام شده با اطمینان خاطر می‌توان گفت استان اردبیل از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است و مردم از این نظر مطمئن باشند.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم هدف از سفر به استان اردبیل را حضور در کشتارگاه‌های دام و طیور استان و بررسی روند استحصال گوشت هم از بعد بهداشتی و هم از بعد شرعی و دیدار چهره به چهره با روحانیون ناظر ذبح شرعی مستقر در کشتارگاه‌ها و نیز برگزاری آموزش و بازآموزی برای کارشناسان و ناظرین ذبح شرعی ذکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *