جلوگیری از ارسال دام زنده به کشتارگاه‌های صنعتی سایر استان‌ها

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید از ارسال دام زنده خراسان جنوبی به مقصد کشتارگاه‌های سایر استان‌ها جلوگیری به عمل آید.

جواد اشرفی، امروز دوشنبه ۱۹ دی در جریان بازدید از کشتارگاه صنعتی قهستان شهرستان خوسف، اظهار کرد: اگر دام زنده‌ای با هدف تهیه لاشه و گوشت به شکل صنعتی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود، باید از ظرفیت این کشتارگاه استفاده شده و از قابلیت ارسال لاشه به سایر استان‌ها استفاده شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این کشتارگاه دارای ظرفیت بی نظیری است که به اذعان سازمان دامپزشکی، جزء بهترین‌ها در سطح کشور بوده و این حاکی از طرح، ایده و همت خاصی است که بر مسئولیت ما مسئولان می‌افزاید.

معاون اقتصادی استاندار اظهار کرد: ظرفیت بلا استفاده سردخانه این کشتارگاه باید مورد توجه قرار گرفته و از آن در راستای بهره برداری و ذخیره سازی مورد استفاده قرار گیرد.

اشرفی تصریح کرد: برای تکمیل زنجیره دامپروری و دامداری اقدامات و پیگیری‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

محمدعلی ایمانی، فرماندار شهرستان خوسف نیز در این بازدید با تشکر از تلاش‌های معاون اقتصادی استاندار برای صنعت و اقتصاد استان و شهرستان خوسف، بر استفاده حداکثری از ظرفیت های این کشتارگاه تأکید کرد.

وی افزود: شهرستان خوسف دارای ظرفیت بسیار بالایی است که فعال نمودن آنها از توان شهرستان خارج است و عنایت ویژه مسئولین استان و کشور را می‌طلبد.

ایمانی، مسائل و مشکلات حوزه‌های اقتصادی را مطرح و اتخاذ تدابیر ویژه در کارگروه تسهیل و رفع موانع را در این زمینه خواستار شد.

گفتنی است؛ کشتارگاه صنعتی قهستان به عنوان بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق کشور در منطقه آرک شهرستان خوسف واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *