نگرانی برای تامین گوشت سفید در خراسان رضوی منتفی است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به روند جوجه‌ریزی مطلوب نگرانی در خصوص تامین گوشت سفید استان در بهمن ماه منتفی است.

محمدمهدی یعقوب‌زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جوجه‌ریزی طی مدت گذشته از دی ماه جاری در واحدهای پرورش مرغ این استان به تعداد پنج میلیون قطعه انجام شده است که همانند مدت مشابه ماه اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: اگرچه میزان جوجه ریزی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد کاهش دارد اما همچنان میزان تولید گوشت مرغ در استان بر اساس نیاز و تامین کننده است بنا بر این قیمت همچنان پایین است به همین دلیل در حال ذخیره سازی گوشت مرغ هستیم.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به بالاتر بودن میزان تولید به دنبال صادرات این محصول هستیم ضمن این که آمادگی کامل برای افزایش جوجه‌ ریزی بر اساس نیاز داریم.

یعقوب زاده افزود: هم اکنون به طور متوسط روزانه ۵۰۰ تن تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی داریم که مشابه میزان مصرف است.

وی ادامه داد: هم اکنون به دلیل کاهش مصرف و افت قیمت توسط شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد تولیدکنندگان خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود بنابراین کاهش جوجه‌ریزی مشکلی در بر ندارد.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به هیچ وجه در خراسان رضوی معدوم‌سازی جوجه یک روزه نداریم و علت آن برنامه‌ریزی موثر زنجیره‌های تولید مرغ گوشتی است که به دلیل دارا بودن مرغداری از این ظرفیت برای انتقال و پرورش جوجه سرریز استان در این واحدها بهره می‌برند.

استان خراسان رضوی روزانه ۵۰۰ تن مصرف گوشت مرغ دارد و سالانه ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *