بیش از ۱۶ هزار نمونه برداری از مرغداری های قزوین انجام شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ۱۶ هزار و ۱۳۳ فقره نمونه برداری به منظور پایش و پیشگیری از بیماری ها در سطح مرغداری های صنعتی و کارخانجات جوجه ریزی استان طی نیمه نخست امسال انجام شد.

مهدی جلوخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر، تصریح کرد: نمونه برداری های صورت گرفته با انجام ۳۲۲ فقره بازدید به انجام رسیده است.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری همچنین ۳۷ فقره بازدید توسط تیم های دامپزشکی استان در زمینه طیور بومی و حیات وحش با انجام ۲۰۳ فقره نمونه برداری نیز صورت گرفته و این روند تا پایان سال جاری نیز توسط دامپزشکی قزوین ادامه خواهد داشت.

جلوخانی به موضوع پروزش آبزیان استان قزوین و کارهای انجام شده پرداخت و یادآور شد: در رابطه با حوزه مزارع پرورش و تکثیر ماهیان خوراکی نیز باید اذعان داشت که در ۶ ماه نخست امسال ۳۹ فقره بازدید صورت گرفته و ۳۸۴ مورد نمونه برداری نیز توسط دامپزشکان به انجام رسیده است.

به گفته این مسوول دامپزشکی استان قزوین، در بخش زنبورستان ها نیز ۶۰۰ فقره نمونه برداری طی ۱۲ فقره بازدید توسط تیم های دامپزشکی استان صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: انجام مراحل نمونه برداری ها با هدف پیشگیری از بروز بیماری های دام و طیور صورت گرفته و در حفظ امنیت غذایی جامعه نیز نقش مهمی ایفا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *