۲۶ گروه بازرسی گوشت و فرآورده‌های دامی در اردبیل ساماندهی شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور خبر های عمومی

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از تجهیز و ساماندهی ۲۶ گروه بهداشتی متشکل از ۲۸ پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت و فرآورده‌های خام دامی در این استان خبر داد.

بهلول تکلوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت این گروه‌ها برای پیشگیری از هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تا پنجم اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد یافت.

وی گفت: عمده فعالیت این گروه‌ها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و نیز اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در اماکن تحت پوشش از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها ، کارگاه‌های بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی ، قصابی‌ها، مرغ و ماهی‌فروشی‌ها متمرکز شده است.

وی ارتقای سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی را از اهداف اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی عنوان کرد و افزود: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از مزرعه تا سفره به طور مستمر در جریان است و نتیجه آن در قالب تامین امنیت، تضمین سلامت مواد غذایی و افزایش اعتماد عمومی در جامعه مشاهده می‌شود.

تکلوی با اشاره به فعالیت کارشناسان دامپزشکی استان در ایام تعطیلات نوروز به صورت کشیک، اضافه کرد: علاوه بر حضور و فعالیت کارشناسان دامپزشکی، برای نحوه فعالیت دامپزشکان و داروخانه‌های دامپزشکی بخش خصوصی در نقاط مختلف استان هم برنامه‌ریزی شده تا در صورت بروز هر گونه مشکل در این ایام به ارباب رجوع ارائه خدمت شود.

وی از عموم شهروندان خواست، به عنوان ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی استان شوند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف در حوزه دام و طیور موارد را به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

استان اردبیل با وجود بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری در صنعت دامداری، رتبه هفتم در پرورش گوسفند و گاو بومی، رتبه سوم در پرورش گاومیش، رتبه ۱۵ کشوری در پرورش گاو اصیل دورگ، همچنین ۵۷۳ واحد پرورش صنعتی طیور دارد و میانگین کشتار روزانه گوشت مرغ در این استان به نزدیک ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *