بیش از هشت هزار تن محصول لبنی از اصفهان به کشورهای اوراسیا صادر شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: امسال هشت هزار و ۸۶۵ تُن انواع محصول لبنی از این استان به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا صادر شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی دامپزشکی استان اصفهان، روز دوشنبه به نقل از شهرام موحدی افزود: این مقدار صادرات حدود ۴.۵ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشته است.

وی که در جلسه هم‌اندیشی در باره تحقق صادرات فرآورده‌های لبنی به کشورهای حوزه اوراسیا سخن می‌گفت، اظهار داشت: تسهیل روند صادرات فرآورده‌های لبنی بویژه در حوزه اوراسیا، امری حیاتی برای صنعت تولید لبنیات کشور است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این استان با تولید روزانه حدود پنج هزار تُن شیر خام، رتبه نخست تولید شیر خام در کشور را دارد  و با برخورداری از پنج کارخانه لبنی دارای کُد صادراتی IR و ۱۰ واحد گاوداری صنعتی بزرگ، بعنوان تامین کنندگان شیر خام ۱۵ کارخانه لبنی دارای کُد صادراتی در کشور است.

وی با اشاره به نزدیک بودن زمان بازدید کارشناسان کشورهای مالزی و روسیه از گاوداری‌ها و کارخانجات لبنی استان اصفهان، خواستار آمادگی همه مسوولان و کارشناسان مرتبط و پیش ممیزی همه واحدهای مذکور و هماهنگی با متصدیان و مسوولان فنی بهداشتی این واحدها به‌منظور احراز اطمینان از رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه ای بویژه ضوابط اوراسیا شد.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اورآسیا یک بلوک اقتصادی مُتشکل از پنج کشور ارمنستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس با برخورداری از حدود ۱۸۳ میلیون نفر جمعیت فعال، دارای یک هزار و ۹۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی است و یکی از پُررونق ترین بازارهای سرمایه‌گذاری در جهان به شمار می‌آید.

 استان اصفهان یکی از قُطب‌های تولیدات دامی کشور محسوب می‌شود و با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسبی در این بخش است.

جلسه هم اندیشی به منظور مُمیزی کارخانجات لبنی و گاوداری‌های استان در راستای تحقق صادرات محصولات لبنی به کشورهای حوزه اوراسیا، امروز در اداره کل دامپزشکی اصفهان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *