تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در آذربایجان شرقی ۵۱ درصد افزایش یافت

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیر بانک کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در هفت ماهه امسال حدود ۲۸هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات توسط شعب این بانک در استان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد تسهیلات ۳۳ درصد و از نظر مبلغ ۵۱ درصد افزایش داشته است.

جواد محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات به تعداد ۲۹هزار و ۹۸۹ نفر متقاضی در بخش های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تسهیلات پرداختی در سال جاری، تامین سرمایه در گردش واحدهای فعال مرغداری و دامداری تحت عنوان مردمی سازی یارانه ها ناشی از حذف ارز ترجیحی برای تامین نهاده های دامی بوده است، گفت: بانک کشاورزی با پرداخت بیش از ۶هزار و ۵۸۹ فقره به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال توانسته همراه با سیاست های دولت در تحکیم امنیت غذایی کشور در مسیر ثبات و آرامش بازار گوشت سفید و قرمز در استان گام بردارد.

وی همچنین گفت: بیشترین تسهیلات این بانک در استان پس از دام و طیور در بخش زراعت بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال به ۹ هزار و ۱۱۲ نفر پرداخت شده است.

محمودی با اشاره به اینکه از دیگر بخش های اولویت دار بخش کشاورزی، مکانیزاسیون، صنایع و ادوات کشاورزی و صنایع دستی است، گفت: بانک کشاورزی در سال جاری در این بخش، بالغ بر پنج هزار ۲۳۴ میلیارد ریال به تعداد ۲هزار و ۷۴۹ نفر تسهیلات پرداخت کرده است.

محمودی گفت: این بانک در بخش خدمات کشاورزی بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال به تعداد ۲هزار و ۷۴۹ نفر و مبلغ ۲هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال برای طرح های باغداری به تعداد سه هزار و ۴۴۹ فقره در استان آذربایجان شرقی تسهیلات پرداخت کرده است.

وی همچنین گفت: امسال شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی بالغ بر یکهزار و ۹۴۱ میلیارد ریال به تعداد یکهزار و ۳۸۳ زوج تسهیلات ازدواج و مبلغ ۶۳۹ میلیارد ریال به یکهزار و ۵۰۷ نفر تسهیلات فرزندآوری پرداخت کردند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با مجموع تولید سالانه بیش از پنج میلیون تن محصولات کشاورزی یکی از قطب های کشاورزی کشور است که در تولید بسیاری از محصولات رتبه های اول تا سوم کشوری را دارد.

وسعت اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی به حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار می رسد که از این مقدار کمتر از 200 هزار هکتار آبی و بقیه دیم است.

حوزه کشاورزی این خطه در سال های اخیر از خشکسالی به شدت آسیب دیده و از این رو اصلاح الگوی کشت و طرح جهش تولید در دیمزارهای آن به جد دنبال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *