افزون بر چهار هزار راس دام از مرزهای کردستان صادر شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی کردستان گفت: در ۲ ماه اخیر چهار هزار و ۱۲ راس دام سبک از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران زیباکردار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: به استناد آیین نامه کنترل بهداشتی، تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده های دامی موضوع بند “د” ماده ۳ و بند “ب” ماده ۵ قانون سازمان دامپزشکی کشور، عبور و مرور و نقل و انتقال انواع دام زنده و فراورده های دامی در کشور مستلزم کسب مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی است.

وی افزود: هدف از صادرات دام، ارز آوری و افزایش صادرات محصولات غیر نفتی است و مقاصد صادرات دام سبک از استان هم کشورهای عمان، عراق و کویت است.

رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی کردستان گفت: هم اکنون محموله های دیگر دام در قرنطینه است که پس از انجام اقدامات بهداشتی و طی کردن دوره قرنطینه به خارج از کشور صادر خواهد شد.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور است و سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۵۰ هزار تن شیرخام تولید می کند در حالی که مصرف سالانه استان حدود ۴۵ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار راس شامل ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز)، ۱۸۵ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) و حدود ۲۰۰ هزار راس تک سمیان (اسب و قاطر) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *