بیش از ۵۳ هزار تن ذرت در کهگیلویه و بویراحمد برداشت شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:پاییز امسال ۵۳ هزار و ۷۰۰تن ذرت دانه ای و علوفه ای در مزارع مناطق گرمسیری و سردسیری این استان برداشت شده است.

علی احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:از پاییز امسال تاکنون ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت علوفه ای و ۱۱ هزار و ۲۰۰تن ذرت دانه ای در مزارع کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده است.

وی بیان کرد:این میزان محصول در یکهزار و ۴۰۰ هکتار مزرعه ذرت دانه ای و ۸۵۰ هکتار ذرت علوفه ای برداشت شده است.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان برداشت ذرت دانه ای در هر هکتار از مزارع استان را هشت تن برآورد کرد و افزود: میانگین برداشت محصول در هر هکتار مزرعه ذرت علوفه ای نیز ۵۰ تن است.

احمدی با اشاره به اینکه هر کیلوگرم ذرت دانه ای ۹۵ تا ۱۰۵ هزار ریال و هرکیلوگرم ذرت علوفه ای ۹ تا ۱۱ هزار ریال به فروش می رسد تاکید کرد:ذرتکاران استان امسال درآمد خوبی از تولید این محصول داشتند.

وی با اشاره به نیاز کشور به ذرت برای تأمین خوراک دام و طیور و همچنین تهیه روغن خوراکی ابراز کرد: قرار دادن زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی، توزیع بذر و کود از حمایت‌های جهاد کشاورزی از ذرت کاران در استان است.

وی اضافه کرد: توجه به تناوب زراعی و کشت دانه روغنی کلزا می‌تواند رونق خوبی برای کشاورزان به همراه داشته باشد زیرا این مساله علاوه بر مبارزه با علف‌های هرز باعث تقویت خاک و افزایش میزان محصول تولیدی می شود.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای رونق کشت در استان نیاز به رعایت تناوب محصولات زراعی است.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *