استفاده از نانوحباب ایرانی در دو مرغداری صنعتی یزد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به اجرا و راه‌اندازی سامانه نانوحباب در دو مرغداری تجاری گوشتی از نژاد راس با هدف کاهش تلفات شده است.

به گزارش ایسنا، سامانه‌های نانو حباب تولیدشده در یکی از شرکت‌های فناور به ترتیب برای مرغداری‌هایی به ظرفیت ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار قطعه در شهر یزد راه‌اندازی شده است.

استفاده از فناوری نانوحباب در آب مورد استفاده طیور، علاوه‌بر کاهش میزان تلفات، در کاهش ضریب تبدیل غذایی و افزایش شاخص تولید مؤثر است.

پیش از این، این شرکت اثر فناوری نانوحباب را با همکاری مؤسسه تحقیقات دامی کشور و با انجام آزمایش‌های متعدد به صورت علمی در مرغداری گوشتی به اثبات رسانده بود.

هم‌اکنون استفاده از این فناوری در کشورهایی نظیر آلمان، هلند، هند، اندونزی و آمریکا به منظور پرورش انواع مرغ گوشتی و تخم‌گذار مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود در سالیان آتی در ایران نیز، در مرغداری‌ها رواج پیدا کند.

به نقل از ستاد نانو، ژنراتور نانوحباب‌ساز، محصولی فناورانه است که در آن به منظور غنی‌سازی آب مورد استفاده در کشاورزی، اکسیژن محلول مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزایش سطح اکسیژن محلول به صورت نانویی، علاوه بر بهبود عملکرد ریشه گیاه در جذب بهتر و مؤثرتر مواد مغذی، اثر جدی در کاهش قابل توجه بیماری‌های قارچی ناحیه ریشه خواهد داشت.

هم‌اکنون این سامانه برای تولید انواع محصولات گلخانه‌ای نظیر توت‌فرنگی، خیار، کاهو، گوجه‌فرنگی و انواع گل‌های زینتی در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *