۳۶۰ تن تخم مرغ از خراسان جنوبی صادر شد

جدیدترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نیمه نخست امسال ۳۶۰ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی در قالب ۱۲ محموله از این استان صادر شد که ۱۳۷ هزار و ۲۱۴ دلار ارزآوری داشته است.

محمد اصغرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۲۷ محموله محصولات دام و طیور به ارزش یک میلیون و ۳۵ هزار و ۵۳۱ دلار از خراسان جنوبی به خارج کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: این صادرات شامل تخم مرغ نطفه‌دار، تخم مرغ خوراکی، پولت تخمگذار، مو و کرک بز، پودر گوشت، جوجه گوشتی و پشم گوسفند بوده که بیشتر به کشورهای چین، افغانستان و عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نیمه نخست امسال صادرات تخم مرغ نطفه‌دار ۳۸۰ هزار عدد بوده که ۱۱۴ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است، در این مدت ۱۴۳ هزار و ۶۴۰ قطعه پولت تخمگذار هم صادر شد که ۵۷۴ هزار و ۵۶۰ دلار ارزآوری به همراه داشت.

وی افزود: امسال ۳۵ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی در قالب یک محموله به ارزش ۱۵۰ هزار و ۵۰ دلار به کشور افغانستان صادر شد و صادرات ۱۲۷ هزار و ۸۳۰ کیلوگرم مو و کرک بز در قالب هفت محموله، ۱۰۷ هزار و ۸۳۰ دلار ارزآوری داشته است.

اصغرزاده گفت: ۲۶ هزار کیلوگرم پودر گوشت نیز از استان صادر شده که ارزش آن هفت هزار و ۲۰ دلار بوده است.

وی عنوان کرد: صادرات ۲۷ هزار و ۵۳۷ کیلوگرم پشم گوسفند نیز ۷۹ هزار و ۸۵۷ دلار ارزآوری داشت و روند صادرات محصولات دامی خراسان جنوبی ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته تنها ۲۸۷ هزار و ۴۲۴ کیلوگرم کرک بز به ارزش ۲۸۷ هزار و ۴۲۴ دلار به کشور افغانستان صادرات داشتیم.

وی گفت: صادرات محصولاتی مانند تخم مرغ بعد از تامین نیاز داخل استان صورت می‌گیرد و به عبارت دیگر مازاد بر نیاز صادر می‌شود.

اصغرزاده، تولید صادرات‌محور را زمینه‌ساز پویایی چرخه تولیدات دامی و طیور دانست و تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها و در کنار آن کیفیت‌دهی به محصولات استاندارد از راهکارهای اصلی توسعه صادرات است.

وی افزود: رقابت در بازار نیازمند تولیدات بازارپسند است که باید با تکمیل چرخه و استحصال با کیفیت در بازار جا باز کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: زنجیره کامل محصولات ضمن افزایش بهره‌وری، اشتغال پایدار و ارزش افزوده را برای استان به همراه دارد که باید در تولید محصولات دامی و لبنی در استان به این سمت حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: ۸۰۵ واحد مرغداری گوشتی و ۵۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۲ واحد مرغ بومی، ۲۱ واحد پولت، ۹۸ واحد پرورش شترمرغ، ۱۰ واحد پرورش بلدرچین و ۱۷ واحد پرورش بوقلمون در خراسان جنوبی فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *