نهضت احیای واحدهای نیمه‌فعال خراسان جنوبی شکل می‌گیرد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: نهضت احیای واحدهای نیمه‌فعال استان شکل می‌گیرد و در اعطای تسهیلات، اهلیت فنی و اقتصادی مدیران واحدهای تولیدی و متقاضیان سرمایه‌گذاری باید سنجیده شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد اشرفی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از آغاز این طرح با برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان قاینات گفت و افزود: در این راستا دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری باید واحدهای قابل احیا در این شهرستان که امکان بازگشت آنها به چرخه اقتصاد مقدور است را شناسایی کند.

وی اظهار داشت: اگر مدیران واحدهای تولیدی به کار اشراف کافی داشتند، مواد اولیه را به‌درستی تامین کرده، سرمایه و نقدینگی آنها به شکل صحیح هدایت می‌شد و مجموعه را به نحو احسن مدیریت می‌کردند، امروز با مشکلی مواجه نمی‌شدند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در کنار حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان باید از فعالیت تولیدکننده نماها نیز جلوگیری شود.

وی افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای رسیدگی و تدبیر امور مجموعه‌هایی شکل می‌گیرد که دچار مشکل و استیصال شده‌اند.

اشرفی گفت: نظام بانکی باید روند هزینه‌کرد تسهیلات پرداختی را رصد کند تا به‌درستی در محل مورد نظر هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه در کارگروه‌های تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه طرح‌های زیادی بررسی می‌شود ادامه داد: همه این طرح‌ها ابتدا در کمیته‌های فنی ذیل کارگروه‌ها، چکش‌کاری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق قاعده تعریف شده کمیته‌های فنی مستقر در ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و نیز جهاد کشاورزی باید مجوز لازم در زمینه‌های مختلف را برای شهروندان مراجعه‌کننده، صادر کنند.

وی بیان کرد: سپس طرح در کمیته فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مرحله پایانی و هنگام اعطای تسهیلات، بانک وظیفه دارد طرح را از لحاظ توجیه فنی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده و نتیجه را شفاف و سریع به شخص اعلام کند.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد.

در این نشست مدیران و نمایندگان پنج واحد تولیدی در حوزه جهاد کشاورزی از جمله واحد تولیدکننده تخم مرغ، کشتارگاه دام سنگین و سبک، ۲ واحد کشتارگاه طیور و یک واحد بسته‌بندی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

تعیین تکلیف تسهیلات معوق، مسائل مرتبط با حوزه پشتیبانی امور دام، مطالبات بانکی و دولتی، مسائل مالیاتی و تامین اجتماعی، درخواست تسهیلات سرمایه در گردش بانکی از جمله موارد و دغدغه‌های مدیران واحدهای تولیدی حاضر در این نشست بود که مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *