یک واحد مرغداری در آبیک به جرم آلودگی محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبیک گفت: یک واحد جوجه کشی در این شهرستان به دلیل بی توجهی به اخطاریه‌های صادره و به جرم آلودگی محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شد.

امید رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان محیط زیست شهرستان پس از پایش و نمونه برداری از این واحد، اخطاریه های لازم را به مدیران آن برای رعایت ملاحظات زیست محیطی داده بودند که مورد توجه مسوولان آن قرار نگرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: واحدهای مستقر در شهرستان آبیک باید توجه کافی را به ضوابط و ملاحظات زیست محیطی داشته باشند چون کارشناسان این دستگاه به صورت مستمر بر عملکرد آنها نظارت دارند و با واحدهای آلوده کننده، وفق قوانین و مقررات برخورد می کنند.

وی اضافه کرد: این شهرستان با توجه به موقعیت حساس خود و قرارگیری واحدهای متعدد مرغداری و پرورش طیور، نقش مهمی در تامین چرخه غذایی کشور دارد با این وجود نباید رعایت دستورالعمل ها و ملاحظات زیست محیطی توسط متولیان واحدهای تولیدی نادیده گرفته شود.

رحمانی افزود: صیانت از محیط زیست به عنوان یک سرمایه و گنجینه ارزشمند برعهده تمامی شهروندان و به ویژه مدیران و متولیان تولید است و باید با جدیت و اهتمام لازم برای حفاظت از آن در برابر تهدیدات زیست محیطی اقدام کنیم.

شهرستان آبیک با مرکزیت شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *