واکسیناسیون ۲۴۰ هزار دام در بوشهر

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از واکسیناسیون بیش از ۲۴۰ هزار دام بومی و صنعتی در یک ماه اخیر خبر داد.

مهدی تنگستانی مکان چهارشنبه ۲۱ دی در جمع خبرنگاران از واکسیناسیون بیش از ۲۴۰ هزار دام بومی و صنعتی بر علیه بیماری‌ها در یک ماه اخیر خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۰۸ هزار رأس علیه بیماری‌های استراتژیک و بیش از ۱۳۳ هزار رأس دام علیه بیماری‌های غیر استراتژیک واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: طی یک ماه اخیر اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی ۱۲ هزار و ۶۵۹ مورد بازدید بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی داشته‌اند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر مکان با اشاره به عملکرد دامپزشکی در عرصه صادرات آبزیان از استان بوشهر خاطرنشان کرد: نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم و صدور گواهی به کشورهای مقصد از جمله اقدامات برای صادرات است.

تنگستانی افزود: در یک ماه اخیر نمونه‌برداری و آزمایش‌ها برای صادرات ۳ هزار و ۳۰۱ تن انواع آبزیان به مقصد کشورهای امارات، چین، قطر، روسیه، ترکیه، مالزی، عمان انجام شد.

وی از نظارت بر برداشت میگو پرورشی تازه و صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای خبر داد و اضافه کرد: طی مدت مذکور این نظارت‌ها بر بیش از ۴۲۶ هزار و ۲۰ کیلوگرم میگو در مبدا انجام شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان تصریح کرد: نظارت بر کشتار بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور صنعتی صورت گرفته است.

تنگستانی گفت: در آبان‌ماه امسال نظارت بر کشتار دام و تأمین گوشت قرمز بهداشتی به تعداد بیش از۲ هزار و ۳۰۰ رأس دام کشتاری سبک و سنگین انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *